2022. április 23., szombat

új szavak

 Sose hallott szavak jutnak újabban a fülembe

Mellettem levő padon ül a szökókútnál, köztünk egy dús cserje, - lehúnyt szemmel, csak profilból látom, ismeretlennek tűnik, de mikor felállok, s vele szemben, rájövök, B.Robi volt, egykori rejki mesterem....

-Mit csinálsz?

Nem, nem azt mondja, hogy meditál, ahogy elvárható lenne egy (egykori) rejki mestertől, hanem ezt:

PADOLOK.

aglutináló nyelvünknek hála, kitalálom a szó jelentést, bár még soha nem hallottam eddig (én is ezt szoktam tenni)

***

irodalmi körünkön egy versét olvassa társunk (5 év után az elsőt), ai fürdőszobában "játszódik", az utosó mondatban kér egy TÖRCSIt.

Mit?! - rá kell kérdeznem

Törölközőt  - mondják kórzusban. Mások értik? !bár a szövegkörnyezetből én is kitalálhattam volna)

***

A pszichológusomnál vagyok. Azt mondja, ANHEDÓNIA  volt jellemző rám korábban,

Sose hallottam ezt a szót se, de ahogy kimondom tagoltan, rájövök...fosztóképzős hedonizmus..örömtelenség(?)

,(Pedig nem is igaz! nem csak most örültem meg belépésekómkor a madárcsicsergésnek, ami a kinyitott ablakon át beszűrődött, hanem mindig is, otthon is, meg a , meg a Napnak (igaz, tavasz van,,, ez a legjobb antidepresszáns)

vagy lehet, hogy csak szavam nem volt rá?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése