2022. április 26., kedd

Móricka

 szokásos érdektelen beszámolómat ejtem meg este lányomnak - (nade legalább ma kimozdultam )

posta, csekkek, sütisarok (kávé, gesztenyepüre)... ja, és jut eszembe, hogy közben a teraszon odajön hozzám valaki )a nap szemembesüt, nem is látom jól) jónapot kiván, és kérdi hol a zsinagóga?

hirtelen az jön ki a számon, miért...látszik?

nem, nem csak gondolta idevaló vagyok s tudom... szabadkozik.. (persze útba is igazitom!)

kérdi lányom ismerem a Mórickás viccet?, nem, nem  - mondom (tényleg, nem, ami idekapcsolható)

hát kiderül, hogy Mórickától is megkérdezték , tudja-e, hol a zsinagóga, mire ó visszakérdezett, miért pont tőle kérdik? , a válasz "véletlenül"...erre Móricka:megismétli utánozhatatlanul sokatmondó hangsúllyal: persze, véletlenül!   (értsd : hiszi a piszi)

hát igy lettem én is ma Móricka :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése