2022. augusztus 28., vasárnap

Tornyai és a nők és még egy

 a Levéltárba érdekesnek igérkező előadásra sietek, szó szerint...

a téma Tornyai és a nők, és nekem van a birtokomban egy elszakadt sőt elszakitott levél magától Tornyai Jánostól, amit a nagy-nagynénémnek irt

aféle udvarló, bokoló nagyon gáláns  levél, aminek hiányzó részéről van okunk feltételezni, hogy tán

intim is... amit nagynéném joggal szégyellhetett(?) illetve nem akarhatta, hogy avataltam kezekbe kerüljön


azonban mostanság más vonatkozására lettem  figyelmes:

van benne pár sor ami megkezdett portré festésére utal 



én ezt eddig átsuhanva rajta, csak átvitt értelmében vettem, holott egy igazi festőnél, ki portrékat tényleg fest, egész más a helyzet, ugyebár...

plusz ráadásul utalás van vissza régebbi időre

a levél 1918 as keltezésű

az előadás után  a levéltár elnöke meg is mutatta a levelet az előadónak, aki szerint van is befejezetlen női portré Tornyai művei közt, vajon beazonosítható-.e?

volt olyan kedves, (és lelkes?) hogy még aznap este elküldte ennek a portrénak több változatát, fotókon

azzal, ha nem azonos a rokonommal, nem is kell válaszolni

nem is válaszoltam, csakhogy érdekes módon épp akkor, tán másnap , előjött egy régi fotó az én nagy-nagynénémmel (itt már 70 körüli),de a szája körül hasonlóságot véltem felfedezni a befejezetlen festménnyel, minek dátuma 1910 - lehet hogy akkoriban történt az első találkozás,s tényleg befejezetlen maradt a portré...? s tényleg Erzsi nénit ábrázolja fiatal lány korában?

miért is ne?!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése