2022. augusztus 19., péntek

LÉLEKVÁNDORLÁS-REINKARNÁCIÓ GILGUL 2010 AUG 18

 

a "lélekvándorlás"ról találtam egy fórumkérdést - lehetségesnek tartod-e a lélekvándorlást  ("gilgul nesáma" a kabbalában)(2005 óta megy róla a szó..., de én évek óta nem jártam a fórumon, persze ahhoz, amit érint - eonokat - meglehetősen szűk ez az időtartam is)

nem birtam ki, hogy ne irjak valamit (bár nemigen merültem az előzményekbe -"előző életekbe" se, persze)

csak mert a kifejezés kicsit zavart , mármint a "lélekvándorlás" - a "gilgul" nem, abba viszont el kéne merülni jobban, mit is jelent is pontosan)...de ezt a közkeletű és tévesen is használt "lélekvándorlás" szót javitani/módosítani/árnyalni akartam: reinkarnáció-ra

mert a reinkarnáció azaz újratestesülés egész mást jelent mint a lélekvándorlás

no nem mintha ezzel megoldhattam volna a gordiusi csomót, mivel hogy  van itt épp elég megfejthetetlen és tisztázandó kérdés a továbbiakban:

"azt hiszem más perspektivából ill. aspektusból (dimenzióból?) nézve a létezést - lehet beszélni reinkarnációról, újratestesülésről (nem feltétlenül "lélekvándorlás"-ról - csak az a kérdés, hogy "mi" (ki) az, ami (aki) újratestesül... a tudat (ami valójában egységes (1) és nem (csak) a személyes léthez (ego-hoz) kapcsolható szűkebb valami... jelenhet meg... de ha egy-egy életben nem tudunk eddig (f)elérni, ez csak rejtve maradhat (esetleg meditációban, regressziv hipnózisban felszinre hozható -, de akkor is ott marad a kérdés: "kinek az élete" - ami elénk tárul ebből az egységes tudat-matrixból... (akashából)..."

Azt hiszem (egyelőre) maradjunk ennél az életünknél, ez a biztos. (már amennyire, - s már ameddig...)


aliz2. :: 2010. aug. 18. 10:50 :: 3 komment 
Kategóriák: 
vélemény :: Címkék: elmelkedeskabbalaspiritualizmus



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése