2022. augusztus 12., péntek

szekér vagy marhavagon!

 régi nóta: https://aliz-napok.blogspot.com/search?q=%C3%B6sszet%C3%A9vesztenek


de tegnap csak későn éltem a gyanúperrel...

mikor oda jött hozzám Sonkodi Rita festő, hárulról szeliden megérintett a Tornyai album lapozgatása közben az előadás előtt a levéltárban, és mosolygósan üdvözölt, és azt mondta, hogy az apukája azt mondta neki , hogy beszélgessen sokat velem, és hogy is volt az a menekülés a szekérrel...?

nem kapcsoltam, még, hanem kijavitottam, én balga, hogy nem szekér volt az hanem marhavagon...

és csak akkor kezdtem el gyanakodni, amikor már ülve,az előadás előtt...megjegyezte, hogy az apukája hogy áradozott a férjemról, 56. meg az abbahagyott orvosi egyetem...

(gondolkodtam, mi lehetett az összefüggés férjem és 56 közt, hisz csak 15 éves lehetett akkor, meg nem is orvosi egyetemre járt, bár ő is abba kényszerült hagyni az egyetemét...) mondtam is, hogy biztos összetéveszt valakivel az apukája!, de nem, tiltakozott...

elkezdődött az előadás Tornyairól és a nőkről, nálam volt a festő 1928-ban nagynagynénémhez irt gáláns udvarló levele, amiben emlit egy portrét is amit elkezdett festeni róla... ez jobban izgatott (az előadó alapos ismerője lévén a Tornyai életműnek, az albumba is irt tanulményt, azt nézegettem előbb)...

itt ülünk egymás mellett már az előadáson:



aztán a végén megvettük az albumokat, pénzváltással foglalkoztunk,közös ismerősról Lepniker-Lantos Péterről is esett szó, ki 20-án diszdoktor lesz, a végén, meg S.R. gyönyörú kék képeiről, mik közé be szoktam ülni, meg a közelgő művésztelepi zárókiállitásról, ahol majd találkozunk...

szóval el is felejtettem tisztázni a dolgot

s csak itthon jutott eszembe, hogy persze, hogy már megint Balog Tündével kevertek össze, és nem is az apuka, hanem a lánya, a hasonló(?) el kell (hinnem annyi összetévesztés után) kinézésünk miatt...

az ő férje valóban 56-ban részt vett, emiatt is zárták ki az orvosegyetemről (sose végezte el...)

ők meg valóban szekérrel menekülhettek annak idejét Székelyföldről Makóra!

rém kellemetlennek találom, hogy ez csak utólag derült ki, s még nem is tisztázhattam R-val!

föl is hivtam délelőtt lányom ezt elmondani, ő csak nevetett és engem is erre bíztatott...

de én nem tudok nevetni

egyrészt nem hiszem, hogy az összetévesztés kölcsönös( lányom szerint csak mert T.nem jár annyifelé) de az a tény, mit Kosztolányi . olyan szépen mondott ki a HB-ben: "minden ember egyedüli példány"

is megdőlni látszik az én esetemben...


hiszen  én csak egy (rossz) másolat lennék?!





 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése