2022. augusztus 13., szombat

látszik-e........

 vásárhelyi templomtúránk záró akkordjaként elmentünk  - honismereti körösök -végül a zsinagógába is

ott egy nagyon szőke, fehér blúzos, fekete szoknyás nő fogadott bennünket, s adott tájékoztatást a zsinagóga történetről valamint a vhelyi zsidóság ugyancsak szomorú sorsáról...


aztán ebédelni mentünk a főiskola menzájára, ahol két vhelyi nő leült az asztalomhoz , és suttogva ugyan, (de nekem túl jó a fülem) azt firtatták hogy ki is volt előadónk, illetve hol dolgozik s vajon zsidó-e...merthogy NEM LÁTSZIK RAJTA!

nem birtam ki, hogy ne kérdezzek rá: MIÉRT? RAJTAM LÁTSZIK? -vontam kérdőre őket...

csodálkozva rám néztek:

NEM, NEM -  mondták szabadkozva

MINDANNYIAN EMBEREK VAGYUNK! - mondtam summázatként.

(s ezzel le is zárult a téma)



 

1 megjegyzés:

  1. Varga Papi László
    Talán tegnap olvastam itt a FB-n egy kiváló író önreflexióját arról, hogy az egykori Magyar Futárban rajzolt figurákkal nem azonosítható, nem hasonlítható az arca.

    Gonda Julia
    Varga Papi László kinek

    Varga Papi László
    Gonda Julia Nem jegyeztem meg.

    Gonda Julia
    A zsidók se egyformák u.i. minden sztereotipia hamis

    Gonda Julia
    Varga Papi László plane ha karikatura a Magyar Futárban!
    Válasz
    51 hete
    Varga Papi László
    Gonda Julia Láttam néhány példányt kamasz koromban, mocskos, undorító valami volt számomra akkor is.
    Válasz
    51 hete
    Gonda Julia
    Varga Papi László nyilván
    Válasz
    51 hete

    VálaszTörlés