2022. június 15., szerda

UTAS ÉS HOLDFOGYATKOZÁS 2011 JUNIUS 15

 

19,43 körül vettem észre - ahogy kinéztem  a vonatablakon - a holdat, hogy milyen vörös, és alig  egy kis sarló... holott telehold lenne

hát persze: a holdfogyatkozás!

ettől kezdve akrobatamutatványokkal is, de mindent elkövettem, hogy le tudjam fotózni, de robogó vonatablakból nehéz volt, a visszatükröződések miatt is (jobban látszott a bent mint a kint - és a "bent"et , szereplőit; az utasokat - egyáltalán nem zavarta, érintette a kinti látvány, nem is voltak kiváncsiak rá (a szemközti lány, ki a Büszkeség és balitéletet olvasta, angolul, elmerülten, közömbösen közölte, hogy telihold volt, tegnap...(?) - node az legalább havonta egyszer van -ez meg legutóbb 11 éve!



meg a száguldás , meg az eltakaró lombok is bezavartak



de végül is 1-2 képen látható lett az a kis csonkult lángszínű égitest...







és csináltam 2 mozgóképet is (azaz kisvideot) , (de ezt nem tudja a gépem megnyitni)


mindenesetre szabad szemmel volt a legszebb a látvány - a gép keresőjén már nem annyira...,

miért is akarok én mindent rögzíteni, minek és főleg:  ugyan kinek....?!

(közben meglopom magam, az élményt - a maga "primőr"ségében...)

...

aztán, mikor Szegedre értünk, 21,20 körül, már sehol se találtam a holdat az égbolton, ... lehet, hogy akkorra tűnt el, mert akkor kezdődött a teljes holdfogyatkozás...?  s mit addig láttam csak részleges volt?

otthon, Makón meg már meg is feledkeztem róla, pedig - ahogy később: 23,10-kor  olvastam az időképen - 23,03-ig tartott...


aliz2. :: 2011. jún. 15. 23:17 :: 6 komment 
Kategóriák: 
fotó :: Címkék: fotókutazas







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése