2022. június 14., kedd

előtali

 egyik régi osztályom 50 éves találkozója

másfél napra tervezett

első nap a Maros partra

kicsit előbb értem ki, rám is csapott egy "növendékem", fura módon azzal a kérdéssel, hogy hogy jöttünk mi haza a deportálásból,

és rögtön hozzátette, hogy én soha nem beszéltem erről

miért is nem? Hiszen nem volt tananyag! Hm... (a hallgatás évei)

sőt eszembe jutott egy eset, akkoriban olvastam Kőszegi Ábel könyvét,Radnóti Miklós életéről inkább haláláról... kutatásai kideritették, hogy halálát nem németek hanem magyar keretlegények okozták. ekkor tanitottam Radnótit (azt hiszem a hetedik eclogát épp) és nem tudván uralkodni érzelmeimen (indulataimon? könnyeimen!) kiszaladtam tanitás közben a folyosóra...sirni..

emlékezett az esetre, de okát csak most tudta meg (ideje volt!? nem?)

---

a kisvonattal szándokoztunk lemenni , egyébként alig voltunk! (később ki-ki igy vagy úgy lejött a Marosra még (egyébként  is, ugyanis ki kellett szállnom a kisvonatból annyira rázott).



kellemes volt a Maroson, régi diákok,régi emlékek közt... (most látom, még abroszt is hoztak a piknikre)



összeálltunk (ültünk ) egy hevenyészett csoportképbe...




de holnap lett az igazi találkozó!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése