2022. június 11., szombat

Tverdota József Attilája és Makó

 komoly, szinvonalas  irodalmi eseményen vagyunk a könvvtárban. Alig! :(



hiába várunk, itt látom néhányunk között tegnapról Bogolyt! Visszaköltözött? - kérdem. Á, csak a pulóverjét cserélte le (tényleg, tegnap fekete volt,de ma kék, egyébként az előadó: Tverdota régi munkatársa(?)



kevesen vagyunk , de annál érdeklődőbbek



a téma: József Attila monográfia, csúcson a makói éveivel! Gondoljátok meg proletárok!



(igen, tudom, az Anyá-ból van a sor, már mondom is kivülről magamban (jól mondja a beszélgetőtárs Forgó Géza...tudja, hogy tudom - korábbról, minden józsefattilát:))


 (de még hogy, ált. iskolás koromban kaptam szavalásra a verset, kisikolásan, egy anyáknapi ünnepségre.és eltévesztettem a dátumot, egy nappal előbb volt, mint gondoltam, de épp az iskola előtt mentem el, bár nem ünnepi ruhában, igy "beugrottam" saját magamba, s kicsit el is tévesztettem a szabadverset (azóta nem!)



Nos: Makó! Meghatározó a fejlődésben) T. szerint (Sajtos, Tóth F., Szabolcsi, Péter László irásai ellenére ez nincs eléggé benne a köztudatban - Makónak és  benne Juhász Gyulának (hiszen sokat vendégeskedett itt Espersitnél) óriási a hatása! - mondja



Ősszel konferencia lesz itt Makón J. A. makói éveieből egyébként, majd akkor pótoljuk...

a gimnázium tól is sokat kapott. egyes tanároktól különösen:

 Galamb Ödön , Tettamanti, Eperjessy Kálmán


nos.. sokmindenről esett szó - végül

megállapitotta, hogy József Attila népszerűsége töretlen! ),,

nomeg még egyszer leszögezte hogy szerencséje volt Makóval és  ESpersittel

(nekünk meg vele!)


---

a könyv...első kötet csak de vaskos, F G mondja kivihetem, a ktárból való...

viszem is,,,

lent a földszinten hirtelen elé penderülök, és meglep , milyen magas

mondom is, felnézve rá, hú de nagy

elneveti magát, s mesélí:

mikor Czine Mihály irodalomtörténész meghalt, azt kezdték mondani, hogy ő a legnagyobb irodalomtörténész

Azt hiszem, "amúgy" Is!


május 20



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése