2021. április 19., hétfő

nők a könyvkiadásban

 



"Majdnem mindent, amit a könyvszakmáról tudok, nőktől tanultam. Nem tudom, hogy ez mennyire véletlen, de így alakult. Úgyhogy erős bennem a gyanú: nem az van, amit szokás mondani, hogy jelenleg egyre több nő dolgozik a könyvkiadókban, hanem az, hogy egyre jobban látjuk őket, hogy már eddig is itt voltak, vagyunk." - Turi Tímea, a Magvető Kiadó főszerkesztője


érdekes online (=zoom) beszélgetésbe kapcsolódhattam be, pontosabban kisérhettem figyelemmel (mert még véletlen se akartam hozzászólni) (lányom jelenléte miatt)



kivüle més kiadók női főszerkesztői voltak részesei a beszélgetésnek, női szemszögből nézve a könyvkiadást...


(csak menet közben kapcsolódtam be, torlódások miatt --remélem rögzitették és pótolhatom)

de pl az feltűnt, hogy e szakma" "láthatatlanságáról", rosszulfizetettségéról is (?( beszéltek :(

azt viszont jó volt hallani, akárhogy is, hogy a nők tért hóditanak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése