2021. április 10., szombat

költészetnap előtt Makón

 tegnap felirtam, hogy csak minden másnap megyek el otthonról, mert kifáradok

s milyen jó, hogy már ma délután meggondoltam magam, és kimozdultam

erőt véve magamon

gyönyörű, napsütéses, tulipános idő volt



s bár a Glorius egyszerűen bezárt (pedig 4-ig kellene legyen kihordásos ebédjük s én ebben reménykedtem ) hiába

de csupa kellemes meglepetés ért

először a csodás költészetnapi plakátok, József  Attila kéziratokkal, portrékkal..



aztán épp a Glorius előtt a padokra ragasztott versek...

a megkoszorúzott József Attila szobor



aztán már direkt a könyvtárhoz mentem , ott a kirakatok valóban tele költészettel! - . de ez semmi..



a szökőkút felől a megafonból is merő költészet zúdul ki

arra mentem hát, s  az első (vizuális)  meglepetés ez volt


s a fa alatt a lányom neve is!



aztán odajött a kultúrház igazgatója mondta, hogy a padokon is megtalálható  egy versével 

minek egy másodpéldányát át is adta...

úgyhogy lányommal ill, Rigó Jancsival ünnepeltem tovább a költészet előnapját:


a szökőkút kidekorálva a költő képeivel...


előtte lapok A szépség koldusából



na és...persze körbe az üvegkalitkák tárlók gyanánt




szép  és élvezetes

bravo Makó, bravó Költészetnap

éljen!

a ma 116 éves József Attilánkkal  egyetemben....

fittyet hányva holmi virusnak

(jelzem, megirigyeltem a szervezők aktuális költészetnapi maszkját, megpróbálok szerezni...)

9 megjegyzés:

  1. Ez a bejegyzésed nagyon kedves a szívemnek! A verseket nagyon szeretem és a versírók közül József Attila a legkedvesebb! :)
    Makó nagyon szépen ünnepel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát ő a leg- nekem is!
      és mi nagyon ápoljuk az emlékét (mert tulajdonképpen itt lett költővé, a +miénk"! :)

      Törlés
  2. Le a kalappal a makóiak előtt! :)

    VálaszTörlés
  3. Makón tényleg nem állt meg a kulturális élet, vírus, járvány miatt nem szünetel a könyvtár jelenléte a városban. Gratulálok a lányodnak is, mint Makó szülöttének a költők között.

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek az előttem szólókkal. Makó kitett magáért a költészet napján.

    VálaszTörlés
  5. Illetve nem a napján, mert csak holnap lesz, de már megtette az előkészületeket.

    VálaszTörlés
  6. mindig kitesz magáért, hol jobban sikerül hol kevésbé, ez most telitalálat! :)

    VálaszTörlés