2021. április 30., péntek

MAKÓI TÖRTÉNET (2013)

  "nem Pesten történt, amit hallotok.

Ott ily (...) dolgok nem történnek."
makói a történet
egy csekket adtam fel a postán, a maradék 500-asból meg vettem egy Élet És Irodalmat, ami a könyvtárnak nem jár, és amúgy is vadászni kell rá... most Roskó Gábor miatt vettem meg, főleg, mert ő tiszteletbeli makóinak is számit egyrészt, másrészt az ő grafikáival van most tele az ÉS, egy padra (a posta oldalán levő Múzsák Kertjénél) ültem le, beleolvasni a lapba (Roskó szövegét is érdemes elolvasni most! ugyanaz mint enigmatikus szöveges állatajzai... nem lettem jobbkedvűbb tőle, csak a a véleményazonosság megkönnyebbültségét elég nehéz helyzetünkről -éreztem...) szemben velem a Hagymaház oldalán az óra majdnem 6-ot, és 32 fokot mutatott, alatta meg a MAKÓI NYÁR - programplakát (junius végétől kezdődő zenés műsorhirdetéssel), de lám ,máris nyári idő van... szédülök is eleget tőle (is)... Némi öntanakodás után szántam rá magam, hogy visszamenjek a bicklimért a túloldalra, és elkarikázzak a Sparba (kb 1km-re) (főleg a kiégett égőt pótolni, ha ugyan van még régifajta....félek minden újtól, mégha "energiatakarékos" is - a saját energiáimmal se tudok spórolni, úgyhogy csak elkarikáztam, ha már fáradtan is. A Spar környékén rengetegen,,, vigyázni is kell egész úton is, hogy én ne, vagy engem ne üssenek el. (délelőtt madnem neki is hajtottam egy autónak, jobbra, miközben balra néztem, megállnak -e az autók a körforgalomnál, a zebránk előtt.)
A Sparnál, a kocsiknál, összefutottam kedvenc "gyógyszerészemmel" - aki - feltűnt- 3 napja szabadságon, megkonzultáltam a szédülés elleni betaserc eredményességét vagy eredménytelenségét, aztán mikor tényleg ki akartam nyitni egy pénztárcámból kivett huszassal a kocsit, sehol se találtam a fehér pénztárcámat.El nem szórhattam, a táskámban viszont nem volt...
Nosza, vissza a padhoz, ahol ültem, hát már messziről láttam a sötétbarna padon azt a fehér valamit, ami valóban a pénztárcám volt, méghozzá félig nyitva, gondoltam hátha hiányzik belőle az a másfél ezer forint, ami benne maradt, de legalább a személyes dolgaim megmaradtak (a csekk, a könyvtári igazolvány , pár névjegy, az agykontroll igazolványom, lányom érettségi tabló fotója....), kinyitottam hát, és benne volt,minden, még a pénz is...
hát erre mondtam, hogy ilyen dolgok, csak itt történhetnek... "e kis vidéki városban", Makón...


aliz2. :: 2013. ápr. 30. 9:51 :

2 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon szerencsés kis makói történet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. többször veszett el a pénztárcám (azaz lopták el) de sose Makón! (pl Szegeden, Moszkvában...)

      Törlés