2024. augusztus 31., szombat

Tompa és a hagyomány

 egy szenvedélyes, néptanitó, népmúvelő? ember, nem akarom megnevezni, mert előadása közben is kétszer is megjegyezte, hogy reméli senki nem veszi8 fel a szavait - de most én is irásban némileg azt teszem...

szóval voltak nagyon átélt és részben igaznak tűnő kirohanásai a hagyományok nevében, mit szerinte meghamisitanak, nem őrzik kellőképpen

s hogy hogy nem, egyszer csak azt hallom, hogy még a Tompa Mihályt is kivették az irodalomból, méghozzá Rákosi(!) , csak azért mert pap volt, pedig volt olyan költő mint Petőfi meg Arany , ők is megmondanák, mert ismerték

nahát én mindent konferenciális protokollról megfeledkezve, beszóltam, csendesen

hogy ÉN (biza )TANITOTTAM TOMPA MIHÁLYT

(a madárt fiaihozt pl)

sőt nyugdijazásomkor e Tompa szavakkal búcsúztam el kollegáimtól FIAIM, CSAK ÉNEKELJETEK!

arról nem is beszélve, hogy lányom legújabb verskötetének egyik cime is ez:
CSAK ÉNEKELJETEK

(a papságával nem foglalkoztam)


(nem mentem bele vitába, mikor azzal akart leszerelni, mert biztos én tanulde tam...a tankönyvben nem lehetett benne

az biztos hogy nem a kisujjamból szoptam!

mindenestre , ha Rákosi bűne lett volna a tananyagból (állitólagos) törlése, app akkor nem tanulhattam volna !)

Hajajj, mindig túlzásokba és elvakultságokba esünk


Nagy kár!

mert igy igaz mondandónk is hitelét veszti!!!

(él a hagyomány - ha változik is)


1 megjegyzés:

  1. Körmöci Judit
    Én is emlékszem, hogy tanultuk, pedig mi már jóval Rákosi után voltunk diákok.

    Gonda Julia
    Körmöci Judit nyilván, de aki hőbörögni szeret, az hőbörög - semmi köze (nem volt) Rákosinak Tompához!

    VálaszTörlés