2024. augusztus 18., vasárnap

Attila emlékezete

 Fátyol emléknap keretében hirdették az eseményt, amire feltétlenül el akartam menni, s este 7-kor kezdődött.

a Korona színpadnak berendezett terasza elé széksorokat raktak, amin már ült is a nép 7 előtt



az emlékpad, aminek az avatására jöttem, szemben Fátyol Misi szobrával fehér lepellel letakarva várta avatását, 



a megjelölt két emléktáblával, egyik a nem rég elhúnyt Bozsogi Attiláé volt, aki jó ismerősöm (kislány korom óta, anyukáink egy irodában dolgoztak, mi a gimi zenekarban egy időben együtt zenéltünk.... és azóta se sohase mentünk el egymás mellett szótlanul... haláláig)


Az avatás úgy volt megszervezve, hogy csak a családtagok állhattak a pad előtt a kapott fehér virággal.


 A könyvtárigazgató Sz Zsuzsa mondott megható temetéshez illő- búcsúszavakat,



 s mi páran (Siket Pista osztálytársammal) mögöttük álltunk, mintha leskelődtünk volna :( 

(lásd félalakom a fotón)


sajnos az emlékükre nyílt kiállitást elfelejtették kinyitni az igéret ellenére, bár később megtörtént

hallgattam kicsit a magyarnótázást )   a kiszombori származású férfi szépem  énekelt, szépen emlékezett is Fátyol Misire, akit gyerekkorban  még hallott is,  hanem a nö meglehetősen hamisan billegette magát)




el is jöttem

szerencsére közben kinyílt a kiállítás

ahol elmerülhettem a múzeumnak adott hagyatékban

a zongorán, s fölötte a kis Attila portréján pl



kottáin,  könyvein, harmónikáin, oklevelein








egy emberéleten


közben láttam egyik fiát , ugyanazzal az attilai arcéllel

meg az unokáját is , az utcán, Annát, aki gyerekkorában még zenét is irt, s mi kis zenekarunkkal elő is adtuk Attila szervezésében (hangszerelésében a ktárban

de Anna már nem zenél...

de már a nagyapja sem!

Attila, nem felejtünk! Pótolhatatlan szinfoltja voltál e városnak!






1 megjegyzés: