2024. augusztus 8., csütörtök

magyar zsidó - zsidó magyar

 Legutóbbi Mjakunkra bőven el tudtam menni időben, még korán is, mert hamar vége lett a zsinagógabeli találkozásomnak a szarvasi zsidó táborozó gyerekekkel, valami miatt sietniük kellett, pedig még lett volna mondanivalónk bőven s kölcsönösen ... 

pedig előre szóltam egy kollegának , hogy nem tudok menni, esetleg kések

hogy-hogy itt vagyok? - kérdezte , mikor meglátott, meg is lepődött, s játékosan megdorgált

a többiek kiváncsian érdeklődtek, mi volt?,

mondom , egy előadás, beszélgetés féle arról, hogy mit jelent  makói zsidónak lenni

meglepődtek zsidónak?

de megnyugtattam őket

mondván, hogy MAGYAR IS vagyok

a "zsidó" csak egy többlet

egyszerre vagyok magyar zsidó vagy zsidó magyar

(nem szóltak rá semmit, hitték vagy nem, oly mindegy, én tudom, amit tudok s dérzem, amit érzek )

(egyébként a "dorgáló" felesége zsidó volt, ő pedig nagy-magyar, egyszer beszéltem a 20 éves fiúunokájával, ő természetesen s magától mondta, hogy tudja, hogy a nagymamája zsidó volt)

miért probléma ez mindig - másoknak?!!! Ha nekünk nem..

1 megjegyzés:

  1. Imréné Nacsa
    Én megértelek!Mi mindíg szerettük a zsidókat! Izráelben is többször voltunk!

    Gonda Julia
    Imréné Nacsa nem kérek megkúlönböztetést! Semmilyen irányba !

    VálaszTörlés