2024. augusztus 5., hétfő

hajnali harang

 Miért harangoznak hajnali 6-kor?!

8 megjegyzés:

  1. Gazsi Istvánné
    Azért hogy tudjuk hány óra van


    Gonda Julia
    nem hatot harangoztak, és miért csak 6-kor gondoskodnak erről, miért nem óránként ? ::)

    VálaszTörlés
  2. Gazsi Istvánné
    Gonda Julia sajnos nem tudom még nem gondolkoztam rajta engem nem zavar

    már fent vagy olyankor.? szerintem csendháborítás!

    VálaszTörlés
  3. Bence András Lázár
    Gonda Julia egyházi magyarázata sincs, szerintem

    Gonda Julia
    lehet, hogy az álmatlan harangozó épp József Attilát olvasott? Ki verné föl lelkünkben a lelket?

    VálaszTörlés
  4. Halálesetre szoktak harangozni faluhelyen, a legkisebb harangot meghúzták olyankor, ha hajnalban történt, akkor hajnalban. Hogy városban szokás-e, nem tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Makó - város. Szóval a halálesettel szinkron időben harangoznak...(?) Egyébként azt tudtam, hogy halálesettel van összefüggésben a harangozás. Anyut mindig fel kis kavarta, min dig kérdezte, vajon ki halhatott meg...

      Törlés
    2. Úgy tudom, akkor harangoznak az úgynevezett lélekharanggal, amikor a papnak tudomására jut a haláleset, pl. a hozzátartozó odamegy és megmondja.

      Törlés
  5. Katalin Etelka Kocsis
    Gonda Julia Apátfalván negyedóránként gondoskodnak róla. A reggeli 6-nak talán más oka lehet.

    Anikó Vigné Vári
    A 6 órai harangozás a katolikusoknál az Úrangyala imára szólít. A hívők Isten áldását kérik a napjukra.

    Katalin Etelka Kocsis
    Anikó Vigné Vári Köszönöm a választ! Bár gyakrabban hallhatnánk hasonló szép hangokat, melyek imádságra szólítanak!

    Anikó Vigné Vári minden nap, vagy csak tegnap Máskor rnem hallottam még) Egyébként nem is a katolikus hanem a református templomban harangoztak!

    Katalin Etelka Kocsis könyörgöm, kicsit később nem lehetne kezdendi a napot?! s a harangozást---



    VálaszTörlés
  6. Vicei Károly
    Nekem se tetszik

    Borbála Süket
    Engem sem zavar,sőt ,már fel sem tűnik.Én pont mellette lakom,gyerekkorom óta szeretem.A 6 óra,az meg normális,a reggel és az új nap köszöntése.Addig jó,míg halljuk!Ha már nem.....!

    Gonda Julia
    Borbála Süket tudtommal nem a ref templom
    mellett laksz, e arról beszeltem. Kinek mi a nofmalis. 6 ór ah

    Gazsi Istvánné
    Gonda Julia nem a református harangoz hanem a katolikus a református délben harangoz és ha temetés van meg vasárnap fél 1o és 1o órakor

    Gonda Julia
    Gazsi Istvánné és hozzánkig elhallatszott a katolikus?!!

    Gazsi Istvánné
    Gonda Julia igen

    Gonda Julia
    A többi időpont nem zavar




    Gazsi Istvánné
    Én 2o éve lakok itt és azóta hallom
    5 ó.5 órája
    Válasz
    Gonda Julia
    Gazsi Istvánné én most először!
    5 ó.5 órája
    Válasz


    Gonda Julia
    6 óra korai idő.egyébként örülhetünk annak is hogy nem vagyunk süketek 😉
    5 ó.5 órája
    Válasz


    VálaszTörlés