2024. augusztus 9., péntek

Balogh Gyula emlékezete

 A Múvésztelep rendezésében a Levéltár vendégszeretetével különleges  élményben volt részem... Balogh Gyula festő emlékidézésben



(utólag vettem észre, hogy szinte csak művésztelepi tagok voltak jelen, pár kivételünkkel

DE annál jobb volt, mert a hozzászólások is értékesek, bennfentesek)

de a lényeg az a rengeteg vetitett csodálatos kép ami elénk tárult

Én Balogh Gyulát szinte csak a Makói házakat megörökitő csodálatos akvareljeiből ismertem,



 de itt feltárult egy korábbi korszaka festészetének, ami meglepő korrajz is

hiperrealistának mondanám (a fotószerű pontossága miatt, (előszor azt hittem fotót látok) de az a hihetetlen érzelmi gazdagság, ami a festményekben van túllép minden kalitkát, amibe bezárnánk kategorizálva



jó helyen ültem, igy jól tudtam fotózni is..s hallgatni a pályatárs     Bodor Zoltán (Nagymaros)         személyes és szeretetteli, lelkes ismertető-kisérő szövegét









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése