2024. augusztus 14., szerda

hogy volt szabó isvánnal


váratlanul 3 körül ébredtem, épp mikor kezdődött mindjárt a tvműsor, a Hogy volt Szabó Istvánnal

ki kezdet óta, sőt talán a kezdetekkor még inkább , mint később kedvenc rendezőm volt

emlékszem az egykori Vörös Csillag moziban majdhogynem egyedül ültem a nézőtéren, T öreg volt tanárom s kollegám, ő  mozijáró volt, ilyenkor csóválta a fejét, hogy nem lesz jó film...de az volt, mind egytól egyig (Álmodozások kora, Apa,  Szerelmesfilm, Tüzoltó utca stb)

egész a Mefisztó Oscar-dijáig és azon kis túl ..a Zárójelentésig (egyelőre) mit már Szegeden néztem meg, vele együtt, diszelőadáson

...

most csak arról akarok írni, hogy akármit is suttognak SZ. I.  ügynök múltjáról, nem tudom elhinni, hogy ez az ember bárkiről is rosszat irhatott-mondhatott



az egész műsorban nem is magáról beszélt, hanem másokról, nagy rendezőelődökről, tanárokról,  operatőtökről imádott szinészeiről - a munkatársairól egy csapatjátékos! ja, és a legvégén, kérdésre de az irodalommal kapcsolatban feleségéról Gyüre Veráról...


és be is vágták azt a felejthetetlen jelenetsort az Oscar-dij átadásakor, amikor is a neve hallata után egyből odaintett a Mefisztot játszó szinészének, Brandauernek, hogy együtt vegyék át az Oscar-dijat... s hogy úgy ugráljanak örömükben a szinpadon összekapaszkadva egymásba, mint két nagy gyerek!



4 megjegyzés:

  1. még egyet? merthogy egy már van, irtama is a szövegben róla, kétszer is :)

    VálaszTörlés
  2. de hülye vagyok ! Most figyelmeztetett valaki hogy Nobelt irtam, persze, nem tudós, de ez a a legnagyobb dij amúgy , ami adható :)

    VálaszTörlés