2022. december 4., vasárnap

SzimShalom 30 éves

 ez egy (vagy inkább a) reform zsidó (hit)közösség, az ő évfordulójukat ünnepelték (-tük) együtt a Bet Orim hátterével (Bálint házi nagytermi szinterével)

de most ők voltak a főszereplők, s nagyon jól csinálták

már külsőre is feltűnhet, hogy szinte csupa NŐ, s este ellenére is imasálban.



van egy rabbi(nő) meg kántor(nő) az élükön




és külön is a 6 zsoltárt (haszid hagyományt követve) egy nő vezetésével énekelték - tük... klarinétos, gitáros, dobos kiséretében...közösen



onnan a többes szám első személy, mert pl én is bekapcsolódtam a tömegbe, énekelni, fel is vettem zoomra (csak nem tudom ide varázsolni)



K.K. összefoglalta Isten jelenlétével (Shekina)megspékelve a közösség történetét...

ami nem volt sima, az útjuk, mint minden újnak...)

de most hogy pár éve kivált belőlük a Bet Orim, már két ilyen szervezet is van...

a Bet Orimot rabbi vőm vezeti egyébként, s fia-unokám is olykor akitvan közreműködik, elnéztem, hogy táncolt, fantasztikusan. törött lábujja ellenére!!!! (szerintem táncos nagybátyámra ütött, és ha nem kungfuzna a lábujja se tört volna el, szerintem -  énszerintem  inkább a táncolást kéne továbbfejlesztenie - horán túl)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése