2022. december 14., szerda

disznótoros

 nincs kedvem a menzához újabban

megnéztem hát a Kelemen ház napi menűjét

és találtam egy tetszetőst, disznótorost párolt káposztával

egyből el is karikáztam oda

finom is volt, nagyon...(hurka, kolbász)



(emlékszem, gyerekkoromban a szomszédtól is mindig kaptunk, kostolót

csak a hajnali disznóvisításokat rémes volt elviselni olykor)

...

csak most eszembe jutott a "kóser" ősanyám: az első (s 54 évig szegedi) rabbi Bak Hirsch Zwi felesége ,  HINDL asszony


a sírfeliratán az áll , hogy "kóser" és "szerény" volt,,,

"itt van elrejtve a kóser és szerény rabbiné Hindl asszony a tisztelt rabbi Cvi Bak, emléke legyen áldott felesége, aki elhunyt pénteken, szombat előestéjén, és eltemették vasárnap tamuz 15-én a kis időszámítás szerinti 605-ben (1845.) 

(és ősapám milyen szigorúan fellépett a szombatot nem tartó zsidókkal szemben)

hát..messze estem tőlük (még a házasságom is vegyes volt, bár lányom "visszalépett"...::)unokámról nem is beszélve! :)

kicsit skizofrén ez a helyzet..

de érdekes , sose jutott igy ez eszembe, mig pár éve nem tudtam meg ezt a(z előkelő) zsidó eredetemet....

de mai viszonyok közt már képtelenség betartani a zidó vallás szabályait, (meg közben neológiok is lettünk...)

csak remélni tudom, hogy nem a szabályokban van a lényeg... (?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése