2022. december 21., szerda

SEMMIBE VESZNEK 2013 dec 20

 

a néni határozott léptekkel megy be a cipőboltba, ami mellett vacakolok - ebéd után - a biciklim zárának kinyitásával. Kéne nekem is egy új csizma, tönkrement a régi, a cipzárja, amúgy is mióta volt az a probléma a jobb lábfejemmel, az a vénás duzzanat, bár az eltűnt, de vastagabb lett a vádlim, úgyhogy nem jön rám, kéne venni újat? be kéne mennem - tanakodok, közben már mások is bementek, de hát épp most panaszkodtam a pincérnek, aki meg szokta kérdezni, hogy vagyok, de most kérdés nélkül is, mondtam neki, hogy olyan nehezek a végtagjaim, karom, lábam, hogy alig birok járni... tényleg meggondolok minden lépést, jó is ez a bickli...de látom, hogy lép is már kifelé az előbbi néni a cipőbolt ajtaján, pedig egy perc se telt el, és olyan furcsa, hogy meg is kell kérdeznem tőle:

-Valami baj van?

-Nem - válaszolja, - azaz majdnem megfulladtam az előbb...

- asztmás?

- nem , pajzsmirigy - s már mutat is a bebugyolált nyakára, ilyenkor nagyon rossz..

- de már jobban van? - kérdem

- igen, csak ilyenkor lejjebb csuszik a fájdalom...

- orvoshoz kéne menni - nem? ,

- nem - mondja, csalódott az orvosokban, és különben is semmibe veszik mindig

- de ön doktornő ? - lép közelebb

- nem, nem - szabadkozom...

mert hogy úgy hasonlitok egy doktornőre (jaj, csak nem a semmibevevőkre...:(

- hogyhogy semmibe veszik?

...lekezelik, mert hogy már 85 éves, és ő már nem számit - de neki nagyon fáj ahogy bánnak vele, illetve, ahogy nem is, úgyhogy nem is jár orvoshoz, és gyógyszert se szed... lesz ami lesz - legyint....- közben rám szól: Vigyázzon! mert nem figyelve a biciklimmel az útra keveredtem, ahol elütnének ha nem szólna- és köszöni, hogy segitettem

-Dehát nem is tudtam - mondom én

De ő azt mondja, hogy már azzal is segitettem, hogy megszólitottam, beszéltem vele...

-Azért menjen el mégis orvoshoz - szólok még utána...

jaj de szomorú lettem.

2 megjegyzés:

  1. Domokos László
    Sajnos, nagyon életszagú (minden napos) a történet...
    Válasz4 é.
    Gonda Julia
    és egyre inkább, 5 éve még nem is volt ennyire általános! 🙁
    Válasz4 é.
    Paloczi Gabi
    Most majd valtozik, ha 75 felett lecsökkentik az ellátást. Szeretnem tudni, hogy is van ez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mit "változik"? Még rosszabb lesz! Ha lehet egyáltaln...
      Válasz4 é.
      Paloczi Gabi
      Azt olvastam, hogy 75 utan lecsokkentik az orvosi ellatast, kórházat. De ha nem ha nem hallottál rola, lehet hogy nem igaz
      Válasz3 é.
      Gonda Julia
      ki mondta, hogy nem hallottam rüla, de lehet, hogy nem is igaz, bzonyos rák ellenes szerekre vonatkoztatták...(Ezt nevezted "változásnak") De általános tapasztalat máris, hogy egy csomó panaszt csak az öregségnek tudnak be, és nem foglalkoznak vele rendesen....

      Törlés