2022. december 5., hétfő

MJAKra ideiglenesen

 egy kritikusomhoz


 magamnak, magamért  számolok el folyton

nem pislogok tapsoló vagy pfujoló közönségre

magammal van megbeszélnivaló dolgom

ezt jól vésd az eszedbe

mielőtt belémkötnél

mert minden rám tartozik

s nem rád te kivülálló

ne szólj belém érzéketlenül

partvonalon kívülről

kivül bonyodalmaimon

csak azt láthatod belőlem

amire ajtót nyitok, én

de az egészet sose láthatod

az mind az enyém!

****

apám albérlete... álmomban

 végre ha csak közvetve is de apámról álmodtam..

abban a lakásban voltam, ahol valaha albérletben lakott

persze minden át lett alakitva, vonatfülkeszerűvé, de mégis

apám lakott valaha ott....

hol sose jártam, csak kivülről láttam

de most kinyilt az ajtó 

álmomban!

csak nyilna a többi is....

***

kerek egész

 lettem

nőttem

bonyolódtam

egyszerűsödtem

eliminálódtam

voltam


***


csak élni

 nem summázok semmit

maradjon lezáratlan ez is

mint minden az életemben

nincs tanulság se

megkérdőjelezhetetlen

csak élni kellett  volna

csak élni 

igazán élni


****


ébresztő

 félálomban éltem az életem

csalódtam - leginkább magamban
ideje felébredni végül is
eleget aludtam!

***

izsákok

 Azt mondják bizonyos rabbik

Hogy Izsák volt az első holokauszt-túlélő
S ezt szó szerint lehet venni...
S hogy mi ne akarjunk áldozatok lenni
Mégha majdnem azok is ,akár Izsák
Felejtsünk is de emlékezzünk is
Legyünk Katica Mátyás király meséjében
Csakhogy nem mese ez, gyermek!
Nem kéne átesni a ló tulsó oldalára
Az áldozathibáztatás bűnébe esni
Mert könnyebb felejteni, mint emlékezni

De az a kos-szarv
A sófár hang
Mégis csak ezt teszi
S nélküle nincs
Új év se
Új élet se
Katarzis se

És semmi se...

nov 22

**

ver

 hangos

jambusokat 

ver a szivem

csak ver csak ver 


megérdemelten

nem kiméltem


ta tam ta tam

ta

tam...


ta.......


***


mi atyánk, én atyám

 

Mi atyánkhoz imádkozik

immár nyolcmilliárd ember

tudva-tudattalanul


az én atyámat

az egyedülit

csak az enyémet

már régesrégen

megölte a háború


azaz más emberek

pedig még ismert

2 hónapig

s szeretett

de elment...


nem tudom hová

nem tudom hol van

és sose álmodok róla

egész életem

nélküle

éltem le


Én atyám

tán te is vagy 

a mennyekben?


Én istenem...

én atyám...


én imám...



***


Vakvezető

 EGY NŐ MEGY EL ELŐTTEM határozott léptekkel, szorosan mellette egy vakvezető kutya

pár lépésre a zebra, de egyenletesen haladnak tovább, rendithetetlenül...közvetlenül mögöttük egy autót látok, majdnem a sarkukban... 

mennek rendületlenül , egyenletes tempóban

bátrak, okosak és higgadtak

és főleg teljesen egyenrangú társaknak tűnnek


azon gondolkodom, hogy hány ember van. akire igy rábíznám magam (vakon)

tán én is inkább egy kutyát választanék....


****

zsinagógai emlék


emlékszem a titokzatos

zsongásra-morajlásra

belépve a zsinagógába

a férfiak külön világára

fejüket mélyen lehajtva

imasálaikba burkolózva

nem értettem semmit

csak éreztem ez 

valami fontos lehet

lnekik...

belefeledkeztem

kicsi lányka

ünneplő ruhába'

ünneplő lékkekel....

anyám mellettem


szép volt

rég vége már


se ő, se az 

imádkozó férfiak

se a zsinagóga

rég nincs már!


****


bölcs, ki

 bölcs, aki túllép önmagán

s belenyugszik halálába


a Nagy Egészben

láncszem mivoltát

megtalálva


***


kölönbözőek vagyunk

 van, aki agyonúnja életét

s van, akinek az is esemény

ha egy levél lehull a fáról!

:)


***


 sajnálom a sárga leveleket

lehullás előtt...

bár még csak remegnek

de egy erősebb széllökés

letépi őket az ágról

hova nincs visszarepülés

helyükre majd új levél kerül

jövő tavasszal

s senki nem emlékszik rájuk

a tavalyi avarra




nem került rá sor, bár kapcsolódtak volna témáinkhoz:

kritikusaimhoz! 


vallás: Izsákok

            mi atyánk, én atyám

            zsinagógai emlék


            


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése