2022. december 12., hétfő

havas advent

 hát mára leesett az első idei hó, és jellemző módon előbb a fb-on láttam, pedig a házunk környékéről....

tegnap az adventi ünnepségen csak valami dér féle esett

mára viszont, végre ki is sütött a nap a havas tájra...

ez már deritőbb

tegnap "eresz alá " álltam, meg hamar be is húzódtam a fürdő melegébe, még feltenni az advent 3. képeimet...

ime :




mivel Luca naphoz közel járunk, ezek Lucapogácsák ,meg lucabúza, V. Márta elmagyarzta nekem  a jelentésüket, mit kell a maggal csinálni s miért (miután az infopontos nevezett "Roland" jól elintézett ill. faképnél hagyott azzal, hogy tudja ezt maga - de nem tudtam...)

beszédet földink Báthori Éva operaénekes mondott, meghatódva, szülővárosában, hamisitatlan őző nyelvjárással (fura is volt)


beszéde lényege az volt, hogy csináljunk nagytakaritást belül is!

a görögkatolikus pap mielőtt megszentelte a lucákat (hátra is húzódtam, nehogy én is meg legyek szentelve, de nem jutott eddig a viz :) egy érdekes andekdotát mesélt a dán filozófusról Kirkegaardról, aki egyszer szennyeseivel bejárta a várost, sehol nem talált mosodát, mig egyszer igen, de mikor bement kiderült,hogy nem mosodát talált, hanem cimképfestőt, akik reklámból rakták ki a mosoda...jelzést, Ne legydünk ilyenek...


végül meggyújtották a 3. gyertyát, az örömét


és adott egy kis koncertet a Wox. a Halleluját velük énekeltem




a Mennyből az angyalba operaénekesünk is bekapcsolódott :)



aztán kibújtam a fedél all, hogy újra láthassam a karácsonyfát teljes nagyságában, fényében:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése