2022. május 28., szombat

GYEREKNAP 2007 MÁJUS 27

 

Éljen a gyereknap! Éljenek a gyerekek! Éljen bennünk is a gyerek!

Merthogy ami a legjobb bennünk, a legigazabb, legemberibb az a gyermek-i...

Az előbb kutattam egy dosszié után, amiben már összegyüjtöttem  irásaim ezzel kapcsolatban  -illetve a lányom kisgyerekkori nemértettemhonnanlevő, eredendő bölcsessége kapcsán -,

és valami másra bukkantam, egy régi jegyzetfüzetre,  olvasónapló(?)félére 1969-ből(!) és ez pont itt nyílt ki, tehát akkor - mivel nincsenek véletlenek - legyen ez a mai nap -többszörösen múltidéző, de jelennek is 

szóló  - üzenete :        

"Kit lelkem méhében elrejtve hordok,
A gyermek mostanában nyugtalan,
A gyermek, kit csak én tudok magam,
Haragszik."
- - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
"Én járok és csinálom, ami dolgom
És mondom jóstét és jónapot.
És merre megy? És Ön mennyit kapott
Belőle?"
- - - - - - - - - - - -
"
De kit lelkem méhében rejtve hordok,
A gyermek ébren van, nem alszik el
És felriad és rugdal és szökell
, -
nem érti."

"Felül, körülnéz a sötét szobában
Arcomba hajlik, nagyszemet mereszt,
Aztán legörbül szája: hát mi ez?"

Füst Milán idézi itt Karinthy Frigyest ("néhány fájdalmas szó..."-ban) (1938. Nyugat)

És most idézem  mindkettőjüket én, (akárcsak Szabó Lőrinc Dzsuang Szit és a lepkét), s azt hiszem tényleg nem véletlenül, 64 évesen, s magam is, legbelül "gyerek"ként.

                


aliz2. :: 2007. máj. 27. 9:59 :: még nincsenek kommentek 
Kategóriák: :: Címkék: 
irodalomkoszontes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése