2022. május 21., szombat

búcsú az Espersit háztól

 kissé elkésett költészetnapi megemlékezésről irok most, még inkább elkésve...de ez (a költészet legyen mindig aktuális) nagyobb szóval: örök...

éves szokás szerint - honismereti körön - átmentünk az Espersit házba. megvirágozni, koszorúzni a kalapos, szomorú józsef attilát

én is a magam fehér szekfűjét odatettem, sok gondolattal és érzéssel



körbeálltuk (egyedül voltam én sokáig,  majd eljöttek hozzám sokan) s letettük emlékezésünket a szobor lába elé

ami az Espersit ház udvarán van


visszafelé a téglasorból kibillentem a sárba
vigyázzak - modta régi oszttársam (ki újra tag),
hát nem tudok már egyensúlyozni . mondtam
s tényleg(?)

bent a szobákat vegyes érzelmekkel jártam körbe Forgó Géza vezetésével - arra gondolva, hogy ezután átalakitják ezt a remek múzeumot (remélem nem rosszabbra!)



ez viszonylag új elem: ESPERSITÉK

a vezetővel, ki Espersitre mutat



én csak ámulok, ki tudja hanyadszorra, Attiára...:




és az Espersit szoba.....


az asztalon lánya Caca fotója (még ismerütük) egy koponya, mit Csendélet c versében Juhász Gyula a hely gyakori vendége megénekelt....


lementünk a vendégszobába s, majd a szép udvaron keresztúl elbúcsúztunk a háztól.




április




2 megjegyzés:

  1. "... bár velük voltam volna én boldogan." Talán épp ez a vers volt, ami erős szállal és örökre József Attilához kötött... Van ennek már vagy 52-53 éve. Egy kopott, piros fedelű kötet került először a kezembe, nagymamámnál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. irodalmi szinpadom József Attila műsorának (Jaj, szeressetek szilajon!) egyik kulcsmondata volt...lányom alig tudott beszélni de már a "Józsefattilát" kérte...(külön volt egy fgyerekeknek szerkesztett könyve) nekem egy illusztrált Cserépfalvi kiadás volt a kedvencem...

      Törlés