2022. május 31., kedd

FOTÓBLOG, 2010 május 31

 

majdnem kimaradt ez a nap ("linea") - blogbejegyzésirás szempontjából - de ez csak látszat!

a blogspoton - csináltam egy fotóblogot...

http://alizfotok.blogspot.com/

és oda fel is került 3 fotó

ezentúl  a fotóimnak azt működtetem, miután feltűnt magamnak, hogy itt a bejegyzéseket hovatovább kiszoritották a fotóim, lassan megint megtelne a tárhelyem, amit pedig már kibővittettem... majd kicsit mértéktartóbb leszek, és tényleg csak szövegillusztrálásra használom a fotókat

amik viszont nekem nagyon fontosak! néha tényleg fontosabbak és többet is mondanak mint a szöveg!

gyerekkorom óta szenvedélyesen fotózok...

"egy percre megfogom, ami örök"...

eleinte egy kis Altissa boxgéppel... még általános iskolásként, aztán vettem  Csajkát, Szmenát (a SzU-ban) - majd jött az első automata,  színesképeket is csináló amerikai pocketgép,  Olympos analog (az csinálta a legjobb, részletgazdag képeket, csak leejtettem egyszer a Grand Caféban és elromlott az automatikája) , most  egy HP-m van, digitális, kicsit elavulófélben - lelemerülő akkumulátorral -de még sikerült memoriakártyát vennem belé, ha elromlik, veszek újat - mert fotózom mindhalálig...

igazán nem is tudom, miért kettőzöm meg a valóságot... miért kell róla még egy másolat

harc ez is az idővel, a fotózás , már a "jelen emléke" - lehet, hogy épp a jelent rabolja el.. mikor egy-egy eseményen a kameráktól nem lehet látni az előrefurakodó fotósok miatt magát az eseményt... az fölöttébb bosszantó. de lehet, hogy a saját fényképezőgépemmel is egy kicsit eltakarom a jelen(em)? hogy a múltnak megőrizzem...?

ráadásul épp most olvastam, hogy 10-15 év alatt tönkremehetnek a CD-re, vagy DVD-re kiirt fotók. egyáltalán, hol, hogy lehet biztonsággal "megőrizni" valamit... a régi papirképek is felpördülnek, sárgulnak...

semmi se örök...(?)

persze biztos az, valami, bennünk -  és/vagy maga a világ, maga az Élet... mint olyan... Isten... az "Örök"kévaló...

de ez más kérdés..., bár ha van "képtilalom" ősi vallásokból eredő tiltakozás a megörökítés ellen, igy a fotózással szemben is... talán érdemes lenne elgondolkodni...ezeken a kérdéseken (is). És óvatosabbnak lenni?!

az életnél nincs fontosabb! az fontosabb az írásnál és a fotózásnál is. Természetesen! (persze talán épp a leírásával és a fotózásával akarjuk ezt a fontosságot hangsúlyozni... de akkor is csak kevesebb lehet, jóval.)és az élet, ami folyton változó, mindig túlnő íráson, fotón, és holt múzeumi tárggyá silányitja...

és mégis, irunk, fotózunk... minek?!....


aliz2. :: 2010. máj. 31. 23:40 :: 5 komment 
Kategóriák: 
fotó :: Címkék: blogeletelmelkedesfotokiras



LINEASBLOG14


1 megjegyzés:

  1. abbahagytam ezt is, mert féltem, hogy kimeritem a google táramat :( itt viszint mst nics mkorlátazás -mint a megboldogult freeblogon volt

    VálaszTörlés