2021. október 20., szerda

túdom, túdom

 rajzkörön egy szakajtót rajzolunk (jobb hiján)

az instruktorrá kinevezett társunk, mögém áll, belejavit. árnyaljak,. háritom, túdom, túdom...

egyik társnő, versbe csap:

egyszer a szarkához gilice betoppant... túdom, túdom

mondd végig... majd elmondom, miért

Egyszer a szarkához
Gilice betoppan:
"Taníts, hogy kell fészket rakni,
Te tudod legjobban."
"Szívesen, húgocskám!"
Dolgozik már rajta.
"Csak így, csak úgy, csak, csak, csak!"
Mindegyre azt hajtja.
Szótlanul ott ülni
Gilice is restell.
Búgó hangján: "Túdom, túdom,"
Beszélgetni kezd el.
"Hát csináld, ha tudod!"
Szarka mond haraggal,
Félbe-szerbe hagyja dolgát,
S elröpül azonnal.
Szarkáéhoz képest,
Fészke gilicének
Ezért maradt csak egy darab -
Eddig tart az ének.

---
mert ez a túdom, túdom régi nóta

én mondtam nénikémnek gyakran, mire ez volt a válasza

szerintem untam , amit mondott

akárcsak unokám már mondta nekem, ő is un...

---
pedig akkor darabban maradnak a dolgok
mint az én rajzaim is általában, vázlatosak, kidolgozatlanok, csak skiccek...

---a szemelvényről gondoltam, hogy régi lehet,m
ha a nagynénikém tudta...

hát igen. GYulai Pálé




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése