2020. november 15., vasárnap

messiásvágy

 igen, volt egy kérdésem a messiásról, a megváltásról

de nem arra kaptam választ persze...

közben kiderült, hogy a reformmozgalmak el is utasitják, ma már nem hisznek benne

..

tán ez adott a kezembe mégis  valamiféle ingatag választ

a kérdésem u.i az volt, hogy ha a harmadik szentély megépitéséhez van kötve egy

fontos feltételként a messiás jötte, mért nem építik már fel azt a szentélyt!

ez a kérdés válaszolatlan maradt

de én rájöttem valamire

mi zsidók, tán nem is a messiás eljövetelét akarjuk annyira, mint amennyire a várását , 

az utána való áhitozást

mintha ez a szerep (történelmünket ismerve) jobban is konveniálna nekünk!(?)

1 megjegyzés:

  1. -----

    itt a válasz a ssszenstély kérdésre

    Ami a Harmadik Szentelyt illeti, addig nem lehet felepiteni,
    amig el nem jon a Messias.
    A Talmud szerint ezt, az idopontot marmint,
    csak az Orokkevalo Isten jelolheti ki.
    Van, aki azt mondja, meg Izraelt sem lett volna szabad megalapitani.
    Varni kell. Van, aki szerint meg kene epiteni, voltak is kiserletek.
    Egyebkent a helyen, a Templomhegyen van a Sziklamecset,

    ***
    de érdekes, én meg azt hittem forditva van,
    csak akkor jöhet el a Messiás, ha felépül:)
    igy , már értem, érdekes, hogy ,megcseréltem:)
    elgondolkodtató (lehet, hogy sürgetném?)

    VálaszTörlés