2020. november 12., csütörtök

ballerina mindörökké

 felkerült a fb-ra egy csodálatos video, több forrásból is

mindig megosztottam, s mindig megcsodáltam

nem tudok betelni vele

egy elegáns, nagyon öreg néni ül egy kerekes székben, és egy fiatalember, eléguggolva, zenét szolgáltat neki..

Csakjovszkij Hattyúk tava...

és a majdnem élettelen néni, elkezd élni, mozogni, táncolni a karjaival



valaha, a hatvanas években ő balettozta ezt a számot, látjuk a bevágott régi képeket,s majdnem ugyanazokat a mozdulatokat most



s a végén a lemondó legyintést is....

vége



***

azt csak mellékesen jegyzem meg, mint ahogy utólag is tudtam meg, hogy a néni Alzheimer kóros

úgyhogy kisebb csoda számba ment , hogy a zene hatására elkezdett emlékezni?

nem! szerintem bizonyság arra , hogy az ember csodálatos, és senkiről nem szabad lemondani...

az emlékezet is él, csak aktiválni kell, csak kell hozzá pl egy kedves fiatalember, aki biztatón  mosolyog és kezet csókol nekünk,, s akinek az arcát meg lehet simogatni...





11 megjegyzés:

  1. K.P. Egyáltalán nem "néninek" tűnik. Inkább idős "hölgy" - vagy egyszerűen: "nő".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, éreztem, hogy nem találtam el a megfelelő szót 🙁

      Törlés
    2. de az "elegáns" szóval tán valamit tompitottam rajta!

      Törlés
    3. ha lesz valami utóélete a szövegnek kijavitom 🙂 (bár a kora alapján bőségesen "néni")

      Törlés
    4. K.P. Juli, a "néni" szó degradáló és kirekesztő - egyszerűbb leszokni róla. Mert egyszerre szexista és age-ista.
      Érdekes módon, egyéb jelentésbeli furcsaságai is vannak: egy idős balettműveszt nem nevez senki néninek /bácsinak - ha alzheimeres, az mindjárt más!
      Egyből le lehet sajnálni - vagyis nézni...

      Törlés
    5. ez túlzás! eredetileg semmi pejorativ nincs ebben a szóban, pláne olyan szövegkörnyzetben, ahogy én használtam!

      és az egész szövegem pláne mindazzal ellentétes amit irtál! (e szó konnotációival kapcsolatban)

      Törlés
    6. K. P. A néni /bácsi egy paternizáló társadalom nyelvi szörnyszülötte. Nem a te hibád!
      De legalább mi, írástudók ne használjuk! Szoktassuk le róla magunkat, majd a többieket is!

      Törlés
    7. oké (speciel én is utálom , ha lenéniznek (pedig az lennék 🙂

      Törlés
    8. K. P. De nem vagy az! 😘

      Törlés
  2. P.G. én is megnézem gyakran. Az agy csodaja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiegészítem, az agy, az izmok, beidegződés, tehát az idegek is. Jó lenne elemezni mi minden jár kozbe

      Törlés