2020. május 8., péntek

(serpenyő)tűz 73

tegnap majdnem felgyújtottam a konyhát(?)

a Paulinyi tehet róla, a dobmeditálása, amibe teljesen belemélyedtem,elfelejtve, hogy felraktam egy kis adag krumplit sütni kis serpenyőben,  de jó bő friss olajban,,

mire vége lett a meditálásnak, (aminek mellesleg a főgondolata az volt, hogy felejtsünk mindent) eszembe is jutott, hogy kimegyek a konyhába megnézni

hát akkora lángoló tűzre nem számitottam

a gázláng belekaphatott az olajba, és az olaj is égett, szép magasan... még jó, hogy időben eszembe jutott, hogy olajra nem öntünk vizet, nade mit csináljak, homokom se volt.. földem se a közelben, gondolkodtam valami szövetféleségen, ami elfojthatná....de inkább csak vártam, majd csak elalszik, hanem nehezen fogyott az olaj, és már a láng fölött fekete volt a füst...  végül lassan csak elállt

minden pókhálóm fekete lett (eddig észre se vettem őket)

pedig kicsit homályosak lettek a látásviszonyok, meg csipte a füst a szemem

de a lépcsőház felé inkább becsuktam az ajtót, mert hallottam fentről, mondta valaki, hogy ételszagot érez, mintha leégett volna az olaj

felkiáltottam, hogy én vagyok a bűnös, de nem tudom hallotta-e

úgyhogy ablakokat nyitottam és kimentem az utcára, olvasni (Az atyák tanitásait:)

közben lányom hívott, szokásosan  kérdezte, hogy vagyok, csak annyit mondtam kint,. örült neki, az okát persze nem mondtam., remélem ezt nem (sem) olvassa:)

mire visszamentem, semmit nem éreztem, csak egy picikét(?)

leszedtem a fekete pókhálókat! :)

holnap kidobom azt a csöpp serpenyőt

és mégse hozatok krumplit, meg fasirtot

jobb (biztonságosabb) lesz az étteremból :)

10 megjegyzés:

  1. A.Á. Jaj , hát azt hiszem többen is vagyunk hasonló esettel Julika .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez kis vigasz (mert nagyon szégyellem :(

      Törlés
    2. A.Á, Igen el hiszem ,de nincs miért ez minden háztartásban élő fordult .

      Törlés
    3. J.J. Mással is előfordult ilyen, csak kevésbé intellektuális dolgok miatt.

      Törlés
  2. K.E: Nálam is már volt sült bableves csülökkel, amikor kimentem a piacra. :) Meghogy egy pillanat alatt kifut a tej, hiába van csukva az ajtó! :) :)

    VálaszTörlés
  3. G.E:L.L. Jajjjjjjj,Julika ! Kérlek nagyon vigyázz mindig MAGADRA!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. vigyázok, csak a serpenyő tartalma égett, nem lett semmi baj, de ezentúl ennyi se lesz!!! :)

      Törlés
  4. Ch.B. En is sutottem mar marhaporkoltot. A kotlat is ki kellett dobni. Elaludtam!

    VálaszTörlés
  5. D.Zs. En is jartam mar igy, fiatalon :) De en bele ontottem a vizet :( az atombomba kicsinyitett masat produkaltam :D A fuggonyom leolvadt, fekete korom lepte a konyhat es buzlott az egesz lepcsohaz! Igaz az zsir volt, de az mindegy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na azt nem szabaaaad, ösztönösen én is arra gondoltam, de időben eszembe jutott ....(nálam is zsirra gyanakodtak )

      Törlés