2020. május 15., péntek

"a szép emlék"




"csak 50 éve" - irtam a kép alá

"de jó, biztosan szép emlék"  irta valaki

 hát nem is tudom

1970 nyarán nyaraltam először és utoljára szakszervezet támogatással (Siófokon....)

27 éves voltam

volt egy vőlegényfélém,  de már ezelőtt megvolt a beutalóm , igy nem akartam lemondani róla

egy SZOT üdülőben laktam, régi ismerőssel találkoztam (Gulácsi Magda, a vizügynél volt mérnök Szegeden, komoly de jóhumorú lány, amúgy makói, idősebb nálam pár évvel, meg ő is egy lánnyal összebarátkozott, mentünk vitorlázni is, de ezen a napon hűvös volt, csak a partra ki, felöltözve, én hülyéskedtem, s lementem a vizbe,  a kövekre, később úgy húztak vissza, de akkor is csak nevettem....

boldog voltam ? affene tudja

***

ott nyaralt a  nagy szinészszerelmem is egy közeli szigegen, a mólóról odalátni....   még fel is hivtam a  postáról telefonon, valamit dadogam a kagylóba én hülye, hogy már régen.akarok beszélni vele,,( hát kellett is volna a Szinház folyóiratnak egy szerepelemzést csinálnom a VII Hadriánjáról)  mire letette , persze.ezt eltoltam...annyi baj legyen,,,vontam meg a vállam, rohantam ki a partra, fülledt meleg volt a postán..

a szabadtérin láttunk egy mozit valami porszivó ügynökról ,  ő is ott volt társaággal , a szinésztérsaival, Avar meg is jegyezte a film végén, mögöttünk ültek,  cudar egy film volt

rajtam helyes kis csikos kétrészes ruha, (canadai csomagból jött),rövid, vagány haj, rosszkedv, egykedv....

már meg voltam sértve

azt még láttam hogy CX4219 volt a kis fehér autója rendszáma, ami felé ment-

én más irányban

leszámolás volt ez a hülye, naiv álmokkal, illuziókkal

****

nem kaptam hirt a "vőlegényemtől" ,  (már otthon voltam, mikor utánam küldték egy képeslapját,  mi össze-visszakalandozott , nem találhatott már Siófokon, amiben hazudozott hogy irt előbb is, csak)

én anyu miatt aggódtam egyre inkább, a nagynénémnél hagytam Budapesten, nyugodtan, de előbb hazajött onnan, és otthonról nem irt

sőt mint visszafelé Pesten kiderült a nagynénémnek se !..... de azért szorongva elmentünk még a körszinházba, megvolt a jegy előre, másnap reggel rohantam haza

ahogy beléptem.. a kert letaratolva a 20 orgonabokrunk tövig lekaszabolva

az ajtóban egy csomó, nézetlen újság, össze-visszaságban

fent anyu az asztalnál ült szótlanul, teljes apátiában

rögtön orvost hivtam

azt mondta, a karjára mutatva, hogy nem evett rendesen, valószinű napok óta

kiderült hogy a drágalátos "völegény" vágta ki az orgonabokrokat, mig  odavoltunk

valami mentséget talált ki rá, (agrárérnökként), de nevetséges volt....

anyut ez ejtette kétségbe, imádta az orgonákat.....

természetesen azonnal megszakitottam a barbár fiúval minden kapcsolatot

******

szerencsére a orgonák később visszanőttek!!!!

anyu is megvigasztalódott....

de én soha többé nem mentem "nyaralni"!

******

azért "szép emlék" az a kép (?), csak mindez hozzáfűződik!

mert semmi se csak szép !

ezt mondom mindig (csak ezt az emberek elfelejtik, elhallgatják, szőnyeg alá söprik)

4 megjegyzés: