2020. február 9., vasárnap

leonardo

kicsit csalódtam a filmben, a művészet templomai sorozatban futott, és inkább gyárrészlegeket láttam benne, mint múzeumokat, u. i., tetemes részében Leonardo zseniális találmányairól van szó, amik valóban zseniálisak (pl repüléssel, hajózással kapcsolatban), de csak a későbbi századokban tudhatták úgy-ahogy realizálni a gyakorlatban, mert a technika fejlődése ill fejletlensége korábban ezt nem tette lehetővé

bár a legvégén felsorolták a filmben látható műalkotásokat is, megszámoltam , 37 volt (persze nem mind Leonardótól)

 gyönyörű tájképeket is láthattunk ami Leonardo természeti közege volt.

a zene is gyönyörű, meditativ

ha kevés képet is láttam, feltűnt az a hallatlan finomság Leonardo arcain, amire ellenpélda csak egy-két harci jelenete barbársága volt)

persze megfejtésükre még kisérletet se tettek, pl a Mona Lisa mosolyára , bár részleteket kinagyitva mutattak az arcból...

engem egy ritkán látható rajz renditett meg

egy öregember és egy fiatal, egymással szembe állnak, és az öregebb a fiatal mellkasához ér (bár úgy látom ezt se fejezte be (?)

...

no és az ő öregkori arcképe



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése