2020. február 8., szombat

akik már nem leszünk sosem

a regény cime:  aki már nem leszünk sosem... eleve megtetszett nekem, sokatmondónak éreztem, meg is irtam a fb-ra s mintha örömmel reagált is volna rá az iró Krusovszky

a mondatnak más jelentése is lett, sőt a regény végére kapott egy pluszjelentést is

mint ahogy minden a végére letisztult s kiegyensúlyozódott

sokáig bosszantott a könyv stílusa, fölölegesen éreztem ortombának és bárdolaltlannak mintha öncélúan használt volna olyan szavakat is, amiktől felfordult a gyomrom

de hát úgy látszik, ennek csak dramaturgiai és jellemzésbeli funkciója lehetett

mert a regény végére eltűntek.... minden kigubancolódott, megmagyarázódott, s a vége felé majdnem el is sirtam magam , már nem tudom pontosan hol, de valahol ott, ahol a külöben nem sirós fajtából faragott, főhős is, nade persze ő is rengeteget változott közben (kiforrott)

kiirni való általános érvényű bölcsességet nem találtam a regényben,,de épp a cimmel kapcsolatban, a legvégén ....

 „Amire nem ke­rült sor, amit nem vettem észre, amit túl későn tudtam meg, a maga módján semmivel se valószerűtlenebb és semmivel sem kevésbé az enyém, mint amiket eddig az életem részének hittem.” (539.)


akik már nem leszünk sosem, épp annyira mi vagyunk, mint akiknek hisszük magunkat






-a könyv felelős szerkesztője a lányom, meg többek közt neki is köszönetet mond az iró a hátsó lapok egyikén, a regény elkészitéséhez nyújtott tanácsaikért, ötleteikért és támogatásukért...

sietek mea culpázni, kezdeti rossz véleményemért, mit  elsietve közöltem vele, a végére minden kitisztult... .. :)  érdemes volt végigolvasni


5 megjegyzés:

  1. E.M. Ma hoztam el Szegedről a Libriből, remélem nem csalódom benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sok kitartás kell hozzá, volt hogy szenvedtem...de a vége remek lett, és közben is azért olvastatta magát.... de nagy meglepetéseket kap az ember a végére , megéri a "szenvedést" is...:)

      Törlés
    2. Gonda Julia
      két könyvet is hoztál? 🙂

      Edit Martonosi
      Gonda Julia igen, pedig csak egyért mentem. Olvastam erről a könyvről és megfogott, megvettem.

      Gonda Julia
      én a könyvtárból olvastam (mostanában jő könyvek akadnak ott is, már nem férek sajátoktól)

      Edit Martonosi
      Mondjuk azt gondoltam, hogy nem lesz könnyű olvasmány, de érdekel.

      Gonda Julia
      mindenképp (közép)sújyos (, nagyon érdekes!!

      Edit Martonosi
      Gonda Julia igen, én a múltkor Grecsó Krisztiánt onnan hoztam ki, szinte hinni nem akartam, hogy megvan nekik
      Gonda Julia
      Edit Martonosi én a Verát viszont megvettem, bent voltam Szegeden a bemutatóján 🙂

      Törlés
    3. Gonda Julia
      annak viszont érdekes , épp a legvége nem tettszett, de addig odavoltam érte, faltam....🙂 https://aliz-napok.blogspot.com/2019/03/a-vera-vege.html

      Törlés