2020. február 25., kedd

bruckner, a régi--új családtag

hát büszke lehetek a családomra, mondja a levéltári munkatárs, hogy megint egy "hirességre" találtam az ADT-n ,,anyám unokatestvére Brukcner László, akiről  mondogatta is anyám hogy zeneszerző lett emlékszem, a nagy családi kép baloldalán látható nagyobbacska fiú igazgatja az előtte ülő kislányt , azt hittem testvére, de csak unoka-- lehet( nem volt neki) 



sőt szüleit is nagyon korán elvesztette...Bécsben végzett karmester szakon , irt is egy csomó operettet főleg, meg szinigazgató is volt itt, ott, közben volt külföldön olasz fr, ott mint karmester szerzett hirnevet (a hábor alatt bujkát , előtte persze származása miatt mellőzték is, felvette a Betlen nevet , és félig azután is meghagyta)


mit szól ehhez a lányom?  kérdi tőlem a munkatárs, a segitőm is a kutatásokban

hirtelen nem tudtam mit válaszolni.majd, talán ez volt a legmegfelelőbb válasz? hidegen hagyja 

....anyám unokatestvére---?

tévedtem, nem hidegen hagyja, valósággal felháborodott, hogy ő nem tud foglalkozni még a mostani élő rokonokkal sem, pl a saját unokatestvéreivel (magyarul: hagyjam békén ezzel a családfával, a régiekkel)

hát igazán sajnálom, s azt is hogy ők nem szerepelnek az ADT-n (bár ő igen :)

*

úgy örülök, hogy vannak élő , fiatal leszármazottai és jelentkeztek is! :) (e beirásom nyomán!)

***
találtam még a genin adatokat:


anyja Mária Bruckner (Löwinger) (sz: 1858-)  (a családi fotón fia mögött, szélén, feltűnöen hasonlit az én anyámra, végül is édes nagynénje (apja testvére) - férje: Brückner Károly (sz: 1845 -   Szécsény, Nógrád m) (szülei Lipót Brückner , Jozefin Bruckner (Bőhm) 

1892 február 27-én született Nagykanizsán (tehát 10 évvel idősebb anyunál)

1996-ban halt meg GYőrött

Csontos Károly  egy gyereke (Bruckner Lászlóné Etelkától - Gyenyizse) (1897-1985, Szekszárd)  (nem értem a névváltozást (a gyerek, miért t Csontos? )  ( szül. 1924. Szeged, meghalt 2003. Öcsény) felesége Csontos Károlyné, Rózsa Etelka (Erdély)

Csontos Péter (Láászló) kezeli a genin a rájuk vonatkozókat, utána nlzek....

12 megjegyzés:

  1. Használd ki még az ADT-t, mert március elsejétől már nem lesz ingyenes a könyvtárakban sem!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Aliz!

    Apai dédnagyapám Betlen-Bruckner László, így szegről-végről mi is rokonok vagyunk. Nagyon tetszik a blog!

    Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. MOST TALÁLTAM MEG! öRÜLÖK :) nagyon....

      Törlés
    2. Nekem is nagyon tetszik a te blogod, kár hogy abbahagytad....(de remélem nem végleg, hiszen még csak 20 éves vagy? "előtted az élet"!!!!)

      Törlés
  3. Szia!

    Ezek szerint mi is rokonok vagyunk! Az 5. feleségének vagyok az unokája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, csak most találtam ide.. (év v égi összegzésemnél). hanyadik feleség?! akkor sok gyereke is lehet....

      Törlés
  4. Igen az 5. Anyàn kívül sajnos senkit se igazàn ismerek a csalàdból. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem apukád a Löwinger leszármazott? (csak róla láttam egy képet a fb-on veled...)

      Törlés
  5. Nem, az anyàm az. Pedig róla is volt közös képem fent. Bàr igaz nem a profilképek között.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. majd megkeresem! )a kedves rokont) Hogy hivják?

      Törlés
  6. Tomi Ladanyi
    Ez nyilvan nem a nagy Anton Bruckner.
    Válasz1 é.
    Gonda Julia
    (sajnos) nem, de ő is karmester volt, ill. zeneszerző (de inkább könnyebb műfajban)... örültem azért neki, gondolhatod! :)ha el is olvasod, láthatod az utónevét, ami nem Anton, sőt a háború alatt a vezetéknevát is megváltoztatta , s később is meghagyta :
    Válasz1 é.Módosítva
    Gonda Julia
    most látom, nem irtam be az utónevét, pótlom!
    Válasz1 é.
    Gonda Julia
    László!

    VálaszTörlés