2019. március 13., szerda

talpra magyar...

unokám a ma esti telefonba elharsogta Petőfi Sándor Nemzeti dalának első strófáját, hibátlanul, lendületesen...(csak úgy mellékesen tanulta meg, ragadt szinte rá, ahogy jöttek a múzeumból és óvónénije elmondta egy párszor)teljesen hibátlanul mondta, csak a rabok voltak jabok....(annyi baj legyen) 

az én hazafias kis unokám... :)

aki úgy kiabálta egy lélegzetre végig,hogy Talpra magyar hí a haza itt az idő most vagy soha jabok legyünk vagy szabadok ez a kérdés válasszatok..! hogy hallatán talpra is ugorhatnának bizony sokan...

9 megjegyzés:

  1. ...nálunk is hasonlóképp j-vel mennek az "r"-hangok. Még van idejük az iskoláig "kipörgetni".
    Magam elé tudtam képzelni Vincét és az ovis társaságot. Nekik még nagy élmény március 15-e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. cuki pofa (sajnos épp nem működött a face, hogy láthattam is volna:), de igy is) fantasztikus volt a hangsúlyozása! :):)

      Törlés
  2. De jó is hallani az unokákat, ugye?
    Ők az örömhozóink, a vidámsággyárosaink, bizakodásunk és élniakarásunk fő segítői.:)

    /Mellesleg- József Attila no meg Radnóti rajongásom ellenére - ez a rabok legyünk vagy szabadok, bizony örökre időszerű marad...?!
    "Az sose rab ki lélekben szabad", nekem mára ez az érzés az alap. El is olvastam e fenti bejegyzésed után Heltai Szabadság-át. Mindig új és új értelmezést, aktualitást kap egy-egy sora...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. már tuodm, miért mosolygott anyukám mindig, ha csak meglátta az unokáját... én is igy vagyok vele, ha csak meghallom a hangját....felderit

      Heltai szabadsága örökérvényú valóban

      Törlés
  3. E.H.G. A gimnazista Rabán unokám még mindig "jabok"-at mond. Ő raccsol.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. E.H.G. Ő még kicsi. kinövi, v. korrigálható.

      Törlés
    2. Gonda Julia
      majd elválik....🙂 (jobban selypitett!)

      Törlés
  4. Magdalena Marsovszky
    Szegeny. Ilyet tanul?
    Válasz3 é.
    Gonda Julia
    Nem! Képzeld.csak ugy melllesleg ragad ra.miert bantod még petőfit is? 🙂

    VálaszTörlés