2019. március 17., vasárnap

a kék virágos bögrére

eltörök mindent
de most nem is én

fekszem a kisszobában
regényt olvasok
viharosat
de nyugalomban

s nagy csörömpölés
a konyhából
valami leesett
összetört

porcelán szilánkok
szerte a padlón
apró kék virágosak

anyám kedvenc
öblös bögréje volt
most darabokban

a konyhaszekrény tetején
gondolt egyet
s öngyilkos szándékkal
lezuhant
össze is törte magát

talán úgy gondolta
harminc év után
ideje gazdája után menni

***

nekem meg
egy emlékkel
kevesebb
maradt



11 megjegyzés:

  1. Sz.Z.N.T. Az emlékeket nem így töröljük. Azok örökre velünk maradnak. A bögre eltörik, a szeretteink mindig velünk élnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez igaz, de azért csak sajnáltam anyám bögréjét... pont az tudott leesni :(

      Törlés
    2. Sz.Z.N.T. veled érzek, mert én is ragaszkodok minden emlékhez. Csak vigasztalni akartalak

      Törlés
  2. Sz.M. Amikor egyszer mondtam a családnak, hogy öngyilkos lett a kedvenc tulipános bögrém,kinevettek, pedig senki nem verte le. Vannak ilyen fura véletlenek. Kedves emléknél még érthetetlenebb és fáj is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát ez kicsit fura egybeesés is....

      Törlés
    2. és semmi mozgás nem volt, se földrengés, pont most gondolta meg magát, talán nem volt elég stabil a helyzete, nade évek őta....

      Törlés
  3. M.B. Nem szabad kidobni. Medált, fülbevalot vagy brosst csináltass a darabokból magadnak meg a lányodnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez véletlen maradt meg, a kredencen fennakadt (hogy lefotózhassam, a többit már a szemétbe raktam :(

      Törlés
    2. M.B.Kár. Van egy brossom, ami egy meisseni porcelándarab. Nagyon szeretem..

      Törlés
    3. ez csak hollóházi volt (megmaradt épp az alja, megnéztem), de dobtam mér ki meissenit is...:( ennek az érzelmi értéke nagy!

      Törlés