2019. március 19., kedd

Menuhin

most meg valahogy ez a rajz dobódott felszinre, eléggé megviselt papíron, eredetileg halvány ceruzás arcél, alatta az írásommal Menuhin, fölötte valami más jegyzet-de anyu átrajzolta tollal (szokása volt, akkor haragudtam érte, de most örülök, hiszen teljesen kifakult volna már a halvány ceruza(rajz) ezt a szokásomat megtartottam, most is nagyon halványak, vázlatosak a rajzaim,de nem is szeretném ha más megerósitené...)anyunak megbocsátom



és most különleges jelentősége is van a rajznak, mintha tudta volna, mikor kell előkerülnie

20 éve halt meg Menuhin (mikor készült a rajz, még bőven élt...)

Imádtam, rajongtam érte, példaképem volt zsenge hegedűtanulmányaim közepette

akkor még szinte csak rádióban hallhattam, de a rádióra tapadva, nehogy elveszitsek egy hangot is győnyörködtem  hegedűjátékában

mikor meg láthattam is később tévében, csodáltam, s feltűnt, hogy a hangszere mintha a teste meghosszabbitása lenne, nem élt külön életet,,,a lelke zenélt....


azt hiszem mai napig minden idők legnagyobb hegedűművésze volt (számomra biztos....)

s egy legenda is....

szép, finom arcéle volt, nem csoda hogy megihletett



ja még elmondok egy érdekességet, szokásom volt ha valakiért rajongok, folyton róla beszéltem, így lehetett Jehudi Menuhinnal is, s ezért nevezhettek  el utána mókás kedvű osztálytársaim Jehuda Menuhanak, jó nyelvérzékkel és némi malíciával. De érdekes, nem haragudtam érte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése