2019. március 15., péntek

szegedre zajin adarra

zajin adarra beutaztam Szegedre, ez anyu jáhrzeitje is, mert - nem is tudom, van-e jelentősége, de erre a nagy napra esik anyu jahrzethja is (halálának immár 30., évfordulója .- s erről ugyebár mindig megemlékezek így is...bár egyre inkább nehezemre esik az utazás, még a buszállomás felé is lesem a padokat, s leroskadok mindegyikre...de azért a buszban-előre ülve -  élvezem még az utat is,



s már Szegeden  a zsinagóga felé menve is, élveztem ahogy előbukkan mind nagyobb rész a gyönyörű immár visszaszépülő épületnek



sajnos kevesen voltunk nagyon, késve is kezdünk, tán a minjenre várva, de nem is tudom összegyűlt e 10 férfiember mert hogy a nők nem számitanak (egyelőre)

rövid ima, s csak egy mondat megemlékezés a születés-- s halálnapot ünneplő 120 éves Mózesről (ennél többet vártam volna, ez némileg kiegészül a halvacsora előtt. kis kóser borral is a hallé előtt....
de még csak a konyhából se voltak itt, nekünk kellett merni a hallét,,ami viszont elég finom volt)

beszélgettünk,

végre szóltam a hitközségi elnöknek, hogy belépnék immár hivatalosan is a hitközség kötelékébe (a támogató díjjal egyetemben( ne lityegjek--fityegjek csak úgy itt mindig,,, (nem tudom mi ötlött belém, átlendültem Kasperré? mindenütt "tag akarok lenni", én a soha el nem köteleződő? tartozni valahova( irodalmi kör, rajzkör, honismereti kör , Kecskeméti Ármin baráti kör  most ez is...?) L A.megkérdezte hány zsidó van Makón, mondom egy kezemen megszámítható (akik annak is vallják magukat), közös ismerősökről esett szó meg Makó zsidó múltja felvirágozatásáról s a végén megállapodtunk abban hogy 8 zsidónál nem lehet több Makón, Hát lehet hogy ez is itt tart! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése