2019. február 22., péntek

Már az ÉS-t se....

Egyre kevesebb dolgot szeretek. Már az ÉS-t se!


Most is csak azért veszem meg, mert benne van az "irodalom"-ban 3 verssel lányom. 



(Online már megnéztem, Odüsszeus ciklus utolsó darabját kedvcsinálónak be is rakták a Librariuson meg a Literán)

"A versrovatban ebben a számban Lanczkor Gábor és Turi Tímea versei kaptak helyet. Kedvcsinálóul Turi Tímea háromrészes kis Odüsszeusz-ciklusából a záró darabot idézzük:
 turi_timea_ins.jpg
Otthon, édes
 Könnyebb volt, amíg nem volt itthon.
Addig lehetett várni rá, és a várakozás
tagolta az időt: mindig egy nappal tovább.
És most itt van, és nehezebb elfogadni,
hogy úgy hallgat, hogy akár beszélhetne,
hogy a távolság mint mentség, mint magyarázat,
szertefoszlott.
És most itt van. Izzad, eszi a csirkét, köpködi a csontokat,
és közöttünk ott kísért az a számtalan emlék,
külön és közös napjaink minden története,
az állhatatosság, a kiállhatatlanság
és egy friss jelenet: ahogy beront az ajtón,
ahogy artikulálatlanul üvölt a kérőkkel, eszköztelenül,
mint egy hisztis kisgyerek.
Pedig amíg nem volt itt, a fiunk közben felnőtt."

S mikor mondom lányomnak, hogy az ÉS-t se szeretem már, azt mondja semmit se

Tényleg. Egyre kevesebb dolgot szeretek, mit valaha igen

Mi lesz ennek a vége

Ő azt mondja (egyre), hogy túl szigorú vagyok, magamhoz is, csak nehogy eljussak oda, hogy magamat se szeretem

Nodehát nem is szeretem magamat (jut eszembe.) : Legfeljebb csak néha...

(Normális ez? nem  egyre több dolgot kéne szeretni, mint forditva?)



32 megjegyzés:

  1. DrE.N. Teljesen normális. Változunk. Változik a világ. Mi lassabban. "Jobb volt a régi." Teljesen normális érzelmek. Ezért népszerű a retro. Termékek a boltokban, rádió, avagy épp teltházas diavetítés a régmúlt de általunk megélt időkről

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a szemem is gátol az írott sajtó olvasásában

    VálaszTörlés
  3. J.K. Sajnos ez teljesen normális sajnos,vígasz nem Te vagy így egyedűl!,a második sajnos rám vonatkozik!

    VálaszTörlés
  4. K.SZ.F. Ezt teszi az egyedüllét.

    VálaszTörlés
  5. ugyan már, SEMMI köze hozzá, sőt! annál inkább kéne kapaszkodni ilyen dolgokba!

    VálaszTörlés
  6. A. Sz. én viszont szeretlek az őszinteségeddel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm ("másom sincs"- mondanám a poén kedvéért :)

      Törlés
    2. A.SZ. sokaknak ez van a legkevésbé

      Törlés
    3. pedig ez a legegyszerűbb dolog a világon!

      Törlés
    4. A.SZ. ez a legnehezebb a legtöbbeknek (nekem nem)

      Törlés
    5. ők talán nem is akarnak azok lenni

      Törlés
  7. A kedvenc irodalmi újságom volt, magas szinvonallal. Mostmár én sem olvasom. Emlékszem, volt benne Gyurkovics Tibornak egy egy soros verse. Addig nem gondoltam volna, hogy egy sor is lehet vers. Ennek hatására én is írtam egy egy sorost. Címe: Bolhacirkusz és a vers: Kezemre pattant a szíved!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye, hogy meg is változott! ( s nem csak mi)

      Törlés
    2. J.N. sokáig azt hittem, hogy én vagyok lemaradva. Begyepesedtem.

      Törlés
  8. J.J.P. Kedves Júlia! Én mindig találok értékes írást az ÉS-ben. Kritikák a tárlatokról, színházi előadásokról, Szilasi László: Jeles napok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem mondtam azt hogy nem találok benn értékes irást! Félreértettél.... De a forma se jó nekem, illetve a szememnek, Elég kényelmetlen az olvasás. Online meg a reklámok miatt körülményes.

      Törlés
    2. no és a felsorolásból kimaradt Timi :) (viccelek, de komolyan) Minden hónapban van tárcája a lapban!

      Törlés
    3. J.J.P.A mait még nem olvastam, más kezében volt a könyvtárban!

      Törlés
    4. nem a maiban (a maiban csak versei) (de észrevettem, h nem a maiból meritesz)

      Törlés
    5. képzeld, sajnos a mi könyvtárunkba nem jár, ez se, (lehet, hogy ekkortól szoktam le róla!)

      Törlés
    6. J.J.P. Timi verseit kedvelem, majd azt is elolvasom

      Törlés
  9. P.G. Uj szemuveg kell. Es maris megoldott a dolog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a helyzet ennél kicsit bonyolultabb

      Törlés
    2. P.G. Julika, ha nem latsz olvasni, akkor mi a bonyolultsag ebben?

      Törlés
    3. én nem azt mondtam , hogy nem látok olvasni. másrészt meg mást is mondtam

      Törlés
  10. Nagyon tetszik ez a Pénélopé-variáció! Annyira igazolja Homérosz időtálló, örök modernitását.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. van előzménye az előző kötetben (ez új) Szövőszék a cime,érdemes kikeresni!
      van egy másik Odusszeusz vers , ahol Odusszeusz feltölt pár képet,egyenesen posztol a neten...:) (néha csak magának) :) Lehet, hogy ideásolom majd, már úgyis megjelennek itt-ott

      Törlés
    2. egyébként Timinek remek érzéke van ahhoz, hogy (parafrázisaiban?)a múlt irodalmi szereplőit a jelen időbe hozza, szonte feltámasztja öket mai környezetben!

      Törlés
    3. na tessék a netező, sőt fb-oló?, posztoló Odüsszeusz:

      Odüsszeusz úgy ment el, mintha el sem ment volna.
      Hiába volt távol, mindig feltöltött egy képet,
      megosztott egy bejelentkezést onnan, ahol épp volt:
      a gyanútlan szemlélő úgy érezhette,
      ugyanúgy köztünk van, olyan közel, olyan távol,
      mint a szomszéd városban lakó régi osztálytárs.
      Csak a tenger, az ragyogott valószerűtlenül a háttérben,
      csak az utcák voltak meglepően tiszták.
      És biztos volt pár poszt, amit úgy állított be,
      hogy ne lássa senki más, csak ő

      Törlés