2019. február 2., szombat

egy különleges tárlatvezetésen


3  tárlatvezetés lett az 1 felajánlottból, (előtte is utána is)... de megérte!

Lázár beváltotta a tárlatvezetéséhez fűzött reményeket, sőt túl is szárnyalta - szerintem

lendületes, dinamikus volt, és  főleg tartalmas, szakszerű . igazán magával ragadó








itt még csak bevezetőül a bejárati  két portrékép kapcsán beszélt Koszta  fehéreiről.feketéiről, a jelzésszerű ("szexi") rózsaszín virágról, az arc látszólagos kidolgozatlanságáról (de hiszen azt is látjuk ami nincs ott, úgy teszi fel azt, ami van)

még  felolvasta egy napját... hogy élt és alkotott Koszta az általa kiválasztott szentesi tanyán, hogy azt festette (de azt igen) amit látott a természetben--- ez volt a lényeg (nem az, hogy más festők a világban hogy csinálják)







itt már nagy témáiról is szó volt, arról, hogy mindig hazamennek... a munkából  a képein, mindig mozgás van, és az ég kék, de hét képen hétféleképp az



 












https://www.facebook.com/544923238870909/videos/1980258218944137/UzpfSTc0ODQzNjU2MToxMDE1ODI1NjQ3NjkyNjU2Mg/


a film! (részlet a vezetésből, felteszem, ha tudom, ha rövidebb lesz a linkje, valahol)




itt a Katókáról készített azon festményéről beszél, Velazquez  Infánsnőjéhez hasonlóan Katóka is széthúzza a szoknyáját, úgy festi le...(befogom a szám, nehogy eláruljam , már tudtam erről korábban is:




aztán megfordít bennünket , mindig a képek állnak központban persze, azokról beszél ,egy szót se másról





a kukoricák, a muskátlik, a mozgó, menő alakok.... mind mind azt mutatja, hogy a téma lokális , de a feldolgozás viszont magas szintű, világszint...




itt a vége... de nem futottunk el véle, még egy kis süti, kávé is volt, meg egy füzet Kosztáról, képeslapok "emlékbe"....

jött a következő csoport, kicsit kevesebben voltak mint mi, gondolkodtam ott maradjak-e (lehetett volna) de annyira szép és kerek volt eddig minden, nem akartam elrontani

kimentem, a biciklim nyitásakor épp a helyi újságíró is ott volt a motorját szedte össze és kibuggyant belőlem, hogy milyen remek volt  ez...(s még mondtam pár elragadtatott,keresetlen jelzőt) helyeselt s rámcsapott, ezt berakhatja az újságba is? hát  persze - mondtam- (meggondolatlanul) (?)

hát nem pont ezt mondtam, de nem baj :) :

https://www.delmagyar.hu/kepek/tarlatot_vezetett_lazar_janos_makon/2061577/3344767/

(". Úgy láttuk, a résztvevőknek tetszett a különleges múzeumi attrakció. Gonda Júlia például azt mondta, már korábban is többször megnézte a kiállítást, mégis tudott újdonságokat felfedezni a szellemes és információgazdag ismertetésnek köszönhetően.")

nahááát, az egészet közvetitette élőn a városi tv:

https://www.facebook.com/makoivtv/videos/5378273500725


ma reggel (már 4-e van) egy videot mellékelt egy barátom messengerre, látom már miért (5-8 -ig irta, egy elég jó képet lát), valószinű azért kerültem a filmbe rögtön az elejére premier planba, mert elég kritikus profilom látható, pedig valójában élveztem a tárlavezetést,a film második fele Lázár  VADÁSZKASTÉLYáról szól ill.arról a kastályról aminek egyik cégében résztulajdona van... kár minden ből politikát csinálni, vagy nem?



https://index.hu/video/2019/02/03/lazar_janos_tarlatvezetes_mako_koszta_jozsef/?fbclid=IwAR2TewvGSQz6J9PxqVAvvK2rS7GlwcduIvTcaHMt3st3rq6jCFWX68IEZVo

4 megjegyzés:

  1. Érdekes "riport" volt, különös tekintettel egy "menő" politikus részvételével (mi volt eredeti foglalkozása?). Sajnos, a videókat nem tudtam megnézni, de "elképzeltem"...
    Kosztát én is szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jogász, de szerintem már nem "menő" politikusnak ! Miért nem tudod megnézni a videókat? Nem képzelhető el! Mert minden képzeletet felülmúlt! Majd megpróbálom feltenni rendesen, de túl hosszúak a linkek.... (majd megirom, ha sikerült, messingereden)

      Törlés
  2. Csupán dupla zárójelben merem ideírni,kár hogy előítélettel olvastam a beszámolódat. Sajnos.Tudom, gyarlóság...s egyáltalán nem illő hozzám. De olyan, de olyan sok szegény és ellehetetlenült sorsú emberrel találkozom, ezért képtelen vagyok feledni, mit mondott L. és mi a véleménye a szerencsétlen emberekről...
    A képeket persze szívesen megnézném, remek élmény lehetett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ismerős...(lányom el se olvassa és dühös rám...) Nekem nincsenek eleőitéleteim, nagyon sok mindentől zárkóznék akkor el, ha lenne...egyébként mondott ő jókat is, vannak megbocsáthatatlan elszólásai is, de ki tudja milyen szövegösszegfüggésből lettek kiragadva? És a vezetésében is csak a KÉPEK voltak a fontosak, csakis azokról, és festőjükről, másról szinte nem is beszélt!

      Törlés