2019. február 3., vasárnap

lassú ebéd

lesüppedek az étterem kanapészerű helyére, a kabátom, sapkám, sálam mellé, és eszegetek, levest (félig otthagyom, szörnyűsűrú a ragú, mindenhol máshogy csinálják és nem tudom megjegyezni, hol milyen, én a húslevesszerű átlátszóságokat kedvelem, nem ezt a tejszínes maszlagot) a második már jobb: sült krumpli, rántott karfiol. meg sajt, mindent meg is eszek, a pohár csapvizet is kiiszom, (vajon mennyi arzénnal?) jön a pincér, kérek kávét?, gondolkodom, de inkább nem , mert ma délelőtt  már kettőt is ittam, pedig szoktam, ebéd után, hogy legyen erőm el is menni.... de a képtárvezetés után annyira csalogatott a kávé is..hozzon még egy pohár vizet? kérdi, látván a teljesen üres poharamat,  kicsit később, ne (csak még ücsörgök egy kicsit (nyomogatva a mobilom azt itteni wifire) szabadkozom, mondja tessék csak egész nyugodtan, de mégis csak kikészítem a pénzt, és kezdek kászálódni, ki is hozza  az  asztalomhoz a számlát, pedig nem szokás itt

mondom, hogy milyen nehezen mozgok, azt mondja mosolyogva  látja is....

az idö (a szokásos érv) (mármint az időjárás, de én nem gondolom hogy az idő a hibás )

teljesen kiszámíthatatlanul  hullámzik nálam ez az aktív-passzív dolog (gondolom, a vérnyomásommal analóg)  s sokszor nappal is elálmosodom, éjjel meg nem alszom...

hát igen, nem korfüggő -  így ő

dehogynem! jut eszembe míg felveszem magamra nagynehezen  a kabátom...

fiatalkoromban nagyon is friss voltam, aludtam, amíg, amennyit  lehetett, és aztán egész nap friss (legalább  is így emlékszem)

de hol van az már?

ma el se indulok ebédelni, így a legegyszerűbb! :) a konyha közelebb van....) s ücsörgök kedvemre, korlátlan ideig....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése