2019. február 27., szerda

dédanyám halála

ismét bővült egy(két) adattal a családfánk

van egy újságcikk apai nagyanyám anyukájának haláláról, ő Morgenstern Julia v Julianna (róla vagyok elnevezve - s ráadásul én is ilyen bizonytalanul kettős identitással használom e nevet))

a Budapesti naplóban a gyászjelentés 1903.május 29-én jelent meg:





arra emlékeztem, hogy nagyanyám lakcíme akkoriban ,.a hetedik kerületben volt, i(nnen ment férjhez is,Kertész u 46, alól), reméltem hogy dédanyámé is

tehát egyszerűen kikerestük a 7. kerület polgári anyakönyvében a halálesetekről szóló részt



furcsállom, hogy dédanyám anyjának (ükanyámnak), a vezetéknevét nem ismerték , csak az utónév szerepel Rozália....

de azt örömmel konstatálom, hogy lám apai ükapám utóneve is bibliai: Ábrahám (mint legutóbb anyai ágon a Mózes)

de azt se értem , hogy szegény dédnagyanyám 55 évesen hosszas szenvedés után hal meg az újság szerint,, azaz az anyakönyv szerint idült veselob-ban(?),, holott mindig űgy beszéltek róla, mint aki belépett a konyhába, felsikoltott és holtan esett össze

persze lehet, hogy így is történt

mert az stimmel, ami az újsághírben is áll, hogy"jószívűsége miatt nagyrabecsülték" s azoknak szokott meghasadni a szívük.......





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése