2019. február 7., csütörtök

IMÁTA

Imáta nincs többé... nagyon rossz leírni.... szeptember közepe óta vannak rossz érzéseim vele kapcsolatban, akkor tűnt el a fbról, ahol addig szorgalmasan jelen volt... és nem láttam a városban se felbukkanni kedves alakját, különböző járás- segitó eszközeivel....

végül kiderült, a születésnapi jókívánságaink után - mit szorongva küldtem el ( közben ismerőseket messengeren zaklattam is ,mit tudnak róla, semmi különös nyugtattak, elvonultan élnek, ha nincs hír az jó, hát ma megjelent a hír, a rossz hír, Imáta a születésnapján távozott el (s már kórházban volt előtte is)

Kb egy éve színházban futottunk össze , én még csináltam pár képet az üres színpad előtt, és róla is...(bevallotta hogy előadás közben el-elszundított (nem lett túl jó a kép, nem is mutattam meg neki...)

Imáta egy fogalom. Volt. Nem csak a neve különleges , ő maga is, (A vezetékneve  Eszes nomen est omenjáról most nem beszélek, bár intelligenciája is, mindenhez különleges nézőpontból hozzászólás a is volt)... de egy érző lélek....

élmény volt vele összetalálkozni! pár szót váltani azaz beszélgetni, mert vele minden szónak megemelt jelentősége volt....

legutóbb is, a bank sarkánál találkoztunk, ott váltottunk szót, nem akármiről, mert mindig súlya is volt annak amit mondott,kis kocsiját tolta, de pár perc múlva már a coopban láttam  vásárlás közben, én előbb jöttem ki a boltból de még láttam ahogy a polcok közt matat... valamiért megálltam és elég hosszan néztem már a kasszákon túl..... ajándék volt minden perc látni őt

nyáron láttam a művésztelep kiállításán is, mint mindig, feltűnően elegáns volt, (bár mindig is az). csináltam is róla képet, meg is akartam mondani neki... de valahogy elmaradt...

.

van egy közös képünk, ahol kézenfog egy ballagáson, valamelyik fiának lehetett a ballagása, s visz magával , megszeppent fiatal tanárként.... csupa kedvesség...


itt meg már lányommal közös - (2010-ben, gratulál neki egy felolvasóestje alkalmából)




Kb két éve színházban futottunk össze , én még csináltam pár képet az üres színpad előtt, és róla is...(bevallotta hogy előadás közben el-elszundított (nem lett túl jó a kép, pedig most látom, de.....nem is mutattam meg neki..





ezen a képem meg Kis Márta festőművésszel társalog jóizűen kiállitásmegnyitóján, vagy 10 éve:




---

volt egy nagyon kedves ügyvéd-patikus házaspár ismerősöm Budapesten, a Berendék. ...egyszer emlegették, hogy a Berlinben összetalálkoztak ill megismerkedtek egy házaspárral. Draskóczyékkal, s nem akarták elhinni hogy ILYEN EMBEREK élnek Makón!

Elegánsak, kedvesek, műveltek, intelligensek....meg nem is tudom mr milyen elismerő jelzők....

Hát azóta már nem.Legfeljebb a fele...(És Berendék sem. Sajnos. Oda a jobbik részünk----)


*****************************************************************************







25 megjegyzés:

  1. G. A. M. Jaj,de jó ez a kép! Valóban,nagyon szerettem! A mellettük lévő iskolából sokat átmentem hozzá! Jó volt hallgatni! Mindég megígértette velem,hogy ugye holnap is átjössz......?????

    VálaszTörlés
  2. P.T. jópárszor megfordultam náluk, hajnalokig beszélgettünk, minden érdekelte, a művészetek biztosan. Különleges, szép, pótolhatatlan ember. Még nehezebb lett a szívem, Makón fogynak a csillagok. megosztanám a hírt...

    VálaszTörlés
  3. Zs.H. Nekem is feltűnt, hogy egy ideje már nem "látom" a facebook-on. A fotóimhoz mindig írt kedves, dícsérő szavakat. Nagyon sajnálom! Nyugodjék békében! Őszinte részvétem a családjának!

    VálaszTörlés
  4. E.Sz. Nagyon sajnálom, jó EMBER volt...

    VálaszTörlés
  5. K.R.K: Nagyon sajnálom. Szemorvosom volt addig, míg a rendelőben dolgozott. Nagyon lelkiismeretes és kedves egyéniség volt.

    VálaszTörlés
  6. Zs.H. Ajándék volt a sorstól, hogy ismerhettem. Gyakran megfordult a gyógyszertárunkban ahol dolgoztam. Varázslatos egyéniségét magamban hordozom.

    VálaszTörlés
  7. T.L. Nem tudom elhinni! Ede, legy eros!

    VálaszTörlés
  8. S.L. Dràga Imàta nèni!
    nincsenek szavak.
    imàdtunk.

    VálaszTörlés
  9. K.F. H. Nagyon szép szavak tanárnő! Szívemből szólt!
    Egyszer az SzTK-ban beszélgettünk. "Tudod Katikám, mikor 70 éves lettem, nem foglalkoztam vele... Betöltöttem a nyolcvanat. Nem probléma! De most, hogy közeledik a 90... Az már nagyon sok... (Ingatta a fejét) Nagyon. Nagyon sok...
    Bárhol megláttam, megálltam, mert mindig jó volt ránézni. Tündöklő jelenség volt!

    VálaszTörlés
  10. Sz.Zs.A legnagyobb tisztelettel adózunk emlékének. Soha nem veszítette el az érdeklődését a világ iránt. Nagy űrt hagy maga után. Vigasztalódást kívánunk az őt elvesztőknek.

    VálaszTörlés
  11. J.J. Fogynak az ikonok Makón.Vajon az utánuk következők utániakra is tudunk majd így gondolni? Ja,hogy ők már a mi, az én, korosztályom? Ezt csak most gondoltam végig. Tudtunk mi, ti, ők olyan maradandót alkotni, ki ki a saját területén, hogy úgy gondoljanak ránk, mint Eszti nénire, Baranyi Gizi nénire vagy Stenger Gizi nénire vagy ofőnkre Tarjányiné Erzsike nénire? A sort tovább folytatgatnám a teljesség igénye nélkül. Ez a gondolat már koromnál fogva jött elő, lehet, hogy sokakat nem is érdekel,de ez most valahogy előjött.Lehet,hogy túl sok volt a veszteség az elmúlás az utóbbi időben. Nagyon sajnálom Imáta nénit, nagy veszteség a családnak.Őszinte részvétem!

    VálaszTörlés
  12. I.F: Drága Imáta néni! Nagyon fogsz nekem is hiányozni Makó városából....

    VálaszTörlés
  13. E.N.F: Szeretettel örzöm emlékét

    VálaszTörlés
  14. M.B. Elegáns,stílusos,annyira szerettem vele beszélgetni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is! egy különlegesség volt! ünnep találkozni vele...

      Törlés
  15. F.I. Faragó Imréné
    Păratlan egyĕnisĕg volt!

    VálaszTörlés