2016. január 13., szerda

újraavatás

negyed 12-re volt kitűzve az emléktábla újraavatása, esőben karikáztam a helyszínhez, meglepődve vettem észre már messziről, hogy milyen sokan is vannak! ebben a kis alig-utcában még nem láttam ennyi embert
leraktam a biciklit, s próbáltam hátulról kicsit előrefurakodni egy viszonylag  jó helyig, hogy legalább lássam is azt az újra elkészített emléktáblát a régi helyén (tegnap még csak azt láttam, hogy rakják fel, és járólapokat is az ugyancsak újonnan átfestett falhoz...)

szinte észrevétlenül kezdődtek az események: a koszorúzás ; tiszteletét tették a köztársasági elnök, a polgármester, Kecskeméti Ármin unokái, és a Kecskeméti Ármin Egyesület

némán, főhajtással

ki-ki arra gondolhatott, amire akar,

nekem volt egy kis hiányérzetem, de aztán rájöttem, hogy talán jó  is ez így - manapság, mikor annyian össze-vissza beszélnek... lehet beszédesebb, tartalmasabb a csend is, és remélhetően itt tényleg nem "cinkosok közti" vétkes némaság... , hanem a gesztus önmagáért "beszél"het:

néma tiszteletadás

de azért mikor kilépett a köztársasági elnök a tábla elé,

 azt hittem mégis csak szól egy pár szót nekünk.... - mondhatott is  szavakat, de a gyorsan köré csoportosuló "médiáknak" ..., ő ki se látszott a sűrű gyűrűjükből...

közvetve mégis csak nekünk mondta, (majd elolvassuk a lapokból anyilatkozatokat, gondoltam... ) 
Sietnie is kellett vissza Szegedre az egyetemre,

 ahonnan átjött a díszünnepségről Makóra...
fokozatosan oszlott a tömeg,



akik még maradtak, 


Dr Búzás Péter polgármester és munkatársai



Ferge Zsuzsa, Kecskeméti Ármin unokája nyilatkozik



 a Kecskeméti Ármin Egyesület elnöke, Urbancsok Zsolt dr Draskóczy Edével (akinek az édesapja evangélikus papként együtt tartott hittan órákat a gyerekeknek Kecskeméti Árminnal - )




kicsit még maradtam
 megvártam, mig egyedül is lehetek kicsit a megkoszorúzott tábla előtt...
csak maradjon , maradjunk épségben!
 Nagy szárnyadat borítsd ránk virrasztó éji felleg...
 ---------------


előzmények:

2009. november 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése