2016. január 12., kedd

régiek

a kaput a bácsi fényképezte, félkézzel tartva digitális gépét, a másikban bevásárló nylontasak volt,
megálltam nem akarván megzavarni, megvártam amíg lefotózza a kaput - már csak szolidaritásból is -, az én kezemben is ott díszelgett a fényképezőgépem,  az imént csináltam vele egy pár felvételt a Radnóti színház előtti Radnóti szoborról...



le lehetne fényképezni a bácsit  is , ha nem lennének személyiségi jogok, annyira nemes volt a profilja, az egész megjelenése, és ez a digitális gép a kezében, miközben egy régi kaput fotóz

meg is köszönte az előzékenységemet, magyarázta, hogy azért fotózza a kaput, mert ezt még nem festették le, nem értettem miért mondja, így, hiszen az eredendően kovácsoltvas azaz sötét(vas)színű kapu itt és most drapp, de  mint kiderült, fotósa arra gondolt, hogy ez a kapu még nincs lefestve (azaz összefirkálva, graffitizve) ...mint szinte minden szabad felület , már, aztán eszmecserébe kezdett a romboló ösztönök felfoghatatlan magyarázatára, és még az épület tégláiról is áradozott, egy sort, hogy mennyire szép, mennyire sorban állnak... azok a gyönyörű, régi téglák...

aztán azt is mondta bemutatkozás gyanánt, hogy ő csak egy nyolcvanvalahány éves férj, akinek nincs semmi jelentősége csak az, hogy felesége vásárolni küldi - s megemelte a szatyrát, amiben mintha mosóporos dobozok lettek volna..

még mutatott is a zsebéből előhúzott szürke zokniféleséget, hogy abban tartja az apróját, ahogy még  annak idején óvónéni anyukája erre tanította őt, és  a többi  óvodást is, van is egy szintén nyolcvanvalahány éves barátja, még óvodáskorából, persze, aki most is így tesz, akárcsak ő...

aztán megkérdezte nem zavar(t)-e... , épp ellenkezőleg gondoltam,
de azért visszafordultam inkább, miután elköszöntünk... kerestem u.i. egy bizonyos új építésű házat a régi utcában... de tulajdonképpen el is ment a kedvem tőle, inkább magam is lefotóztam visszafelé a kaput... a patinás, szabályos téglasorokkal -
ilyet az új házakon úgyse látni...

2012. április 9.

4 megjegyzés:

  1. de szeretem az ilyen sztorikat, mintha én is ott lettem volna a bácsi mellett (sajnálom, hogy nem olvastam ezt négy éve még)
    néztem most , kerestem azt a kaput, de gondolom helyreállították már a málló vakolatot
    https://www.google.hu/maps/place/Radn%C3%B3ti+Mikl%C3%B3s+Sz%C3%ADnh%C3%A1z/@47.5029862,19.0609188,3a,75y,23.28h,90.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9XOLT3vJEm64D6Ahz_S8Ig!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9XOLT3vJEm64D6Ahz_S8Ig%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.TACTILE.gps%26thumb%3D2%26w%3D234%26h%3D106%26yaw%3D32.857952%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0x56c10925e9d8eac1!6m1!1e1

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 31. után a nolblogon semmi se olvasható(akár annak idején a freeblogon), most mentési előkészületeket folytatok...azért került ez ide (mert a fotók már régebben is törlődtek amonnan, és igy , innen tudom vvisszamásolni)... bonyolult,, Szóval ki akarom nyomtatni a cuccaimat... elegem van a virtuális világ ingoványából) megtaláltad a házat, kaput? Paulayn van!

      Törlés
    2. 31. után a nolblogon semmi se olvasható(akár annak idején a freeblogon), most mentési előkészületeket folytatok...azért került ez ide (mert a fotók már régebben is törlődtek amonnan, és igy , innen tudom vvisszamásolni)... bonyolult,, Szóval ki akarom nyomtatni a cuccaimat... elegem van a virtuális világ ingoványából) megtaláltad a házat, kaput? Paulayn van!

      Törlés
    3. vagy töröl vagy dupláz :)

      Törlés