2016. január 7., csütörtök

kapcsolatfelvétel


csöng a telefon. a vezetékes. pár perce hívott lányom a mobilon a pesti utcáról, Rádióból jövet,  és várhatóan otthonról is hív, mikor hazaér, a vezetékesről. de máris? olyan vékony , gyönge hangot hallok a kagylóba. De aztán rájövök, hogy nem is a lányom hív, hanem nagyon rég látott-hallott kolléganőm, akit már hónapok óta nem is láttam a városban, bicikliztem is egy párszor az utcája, háza felé, néztem az ablakait, kapuját, kijön-e, kinéz-e, de nem, rázörögni meg nem akartam, a telefonszámát meg hiába kerestem régi naptárakban... hát most ő hívott, engem, mert azt hallotta valakitől, hogy elköltöztem... mint mondta. Nem is számított rá, hogy én veszem fel a kagylót, valami idegen hangra számított..., azért is szólt bele olyan bizonytalanul, hiszen tényleg úgy tudta, hogy már nem lakok itt..
aztán beszélgettünk, hosszan, mint évtizedekkel ezelőtt, amikor én kezdő tanár voltam, ő meg Angliából jött a giminkbe tanítani, és albérletben a szomszédunkban lakott... de jó is volt, fel is ráztam, most is... mondta...és beszélt más, elvesztett régi kapcsolatairól is, hogy nem is tudja mi van egy Németországban élő barátnőjével... és  idézte Szent Ágostont, akinek a Vallomásaiban van egy olyan kitétel, hogy nem változik a kapcsolat, akkor se ha a túloldalon vagyunk... igen, biztos, hogy van, megmarad egy szellemi kapcsolat a szeretteinkkel, akik már -végleg- elköltöztek is (és nem Pestre, hanem) a túloldalra... és nagyon tudnak hiányozni (bár én bármikor el tudok képzelni velük egy beszélgetést, tudom, mit mondanának a kérdéseimre...) ... és milyen érdekes, épp ma írta az egyik unokabátyám emailben, hogy annyira szeretne álmodni (sose szokott), mert akkor talán láthatná az eltávozott szeretteit...)
de azért az élőkkel, míg élnek, kellene ápolni a kapcsolatainkat jobban, én azt hiszem... itt és most... hiszen olyan könnyű az átlépés arra a túloldalra, amivel már azért mégiscsak nehezebb a kapcsolatfelvétel, ha olykor lehetséges is...

mindenesetre elkértem, és beírtam az új noteszembe -mielőtt boldog új évet kívántunk - a telefonszámát....

(2012. január 7.)


és azóta már csak a túloldalról lehetne....

2016. január 7.

2 megjegyzés: