2016. január 16., szombat

sámándobok, szóljatok

nem akartam a kiállitásmegnyitó után ottmaradni a számomra (eddig)ismeretlen nevű (egyébként a közeli Vásárhelyről való) Fehér József könyvbemutatóján, valamiért a könyve cime se vonzott (sámánvér...lehet hogy a vérfóbiám miatt, mert a sámánok önmagukban inkább érdekelnének) de aztán úgy eltelt az idő, hogy nem mozdultam a kiállitási részleg kényelmes foteljéből -


maradtam (gondolván) az események mögött könnyebben ki tudok osonni, csakhogy végig maradtam, mert marasztaltak az idáig is szűrődő hallottak, ha foszlányokban is, amiket aztán le is jegyeztem , (meg fotózgattam is... itt hátul, nem zavarva senkit)
gyerekversekkel kezdett ..két kisfiának: Endrének és Árpádnak irt alkalmi verseket , ők ihlették az apát, akinek - a továbbiakból is kitűnik -, a család az első, a szerelem, a szeretet, kicsit pátoszosan is, és meghatódva önmagától. (egyébként a magyar kultúra lovagja , és valóban lovagiasak a gondolatai, érzései, tisztelni valók, ha nem is a legmagasabb irodalmi nyelven fejeződnek ki. Node mi is az az iroda-lom.... amikor azt hallom, mindennek a szeretetről kellene szólnia, s nem a háborúról, tökéletesen igazat adok neki! Jó, hogy ezt hirdeti... akárhogy is...
aztán megszólal a sámándobolás ami eszköz a földet az éggel összekötni, a felső dimenziókból fontos üzeneteket e lehozni - miközben átrezegtet testet lelket



"boldog asszony anyánk
tekints le ránk
áldásod add..."
hallok egy életfáról szóló dalt...... hetediziglen jönnek vissza az unokák...
örül, hogy 3 hetes az unokája, de külföldön él, felesége most jött vissza, skypon érintkeznek... de inkább az ősökkel foglalkozik..."őseimnek útját járom".."hazatértem, itthon vagyok, ez a hazám"...
nagyapám hivom
nagyapám hol vagy
nagyapám lelkét hivom...
....a cimadó novella kapcsán felveti, valóban a szerelem a legfontosabb dolog? s azt mondja igen, s hogy nem a kritikusoknak írnak, hanem az olvasónak - és hogy felelősek mindenért. szivvel kellene írni. De nem kell mindent papírra vetni...
node:
elindul egy dallam
jönnek rá a szavak
mint madarak
...
hej rege róka, rege rejtem
nagyapám hivom
nagyapám hol vagy
nagyapám lelkét hivom...

a végén csak közelebb megyek megnézni a sámándob mintázatát, (Ditrói Zoltán kezében)
Igen, jól sejtettem, "az élet virága" van rárajzolva...





2013. OKTÓBER 29 (F 18)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése