2016. január 12., kedd

"fehérek közt"

2012. április 19.

a 19. nemzetközi könyvfesztivál megnyitójára már nem értem oda a vonatról, de még valami kiállitásra a német könyvkereskedők békedijáról - igen...

A megnyitón Esterházy beszélgetett a fesztivál idei díszvendégével:    Magrissal.., a díszvendéget nem ismerem, de rájöttem, csak ő lehet, aki mosolyogva ül, és tűri a teleobjektivas, szemérmetlen fotóriporterek rászegeződő masináinak ostromát....
s a többi papundekliszék se sokáig üres,

jön Esterházy és Konrád György is - mivel hogy ők is békedíjasok. Konrád és E.P. régi magyarirókedvenceim

németül folyik az ünnepség, alig 1 évet tanultam első gimiben rendkívüli tárgyként a németet, heti 2 órában, de szinte allergiás voltam rá, (a hangzására - micsoda eltemetetlen, kisgyerekkori deportálási emlékeket idézhetett belső füleimben!)... abba is hagytam, így aztán most egy mukkot se értek, csak nézem őket, a németül beszélő németeket, olaszokat, és  magyarokat mert örülök, hogy látok ma itt fehérek közt... hát nem is tudom....
ott is kell hagynom, pár fotó után...,

elmenőben látom, a még a zajló ünnepség hátterében, hogy az odakészített svédasztal tartalmát már elpusztította a mohó, díszes társaság...(no nem a (békedijas)írók, azok még mindig beszélnek ...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése