2024. június 30., vasárnap

Sábesz van

 a 30 év előtti zsidó hászid fotók kiállitásával az volt a terve a készitője H Pálnak, hogy meghosszabbitja szombatig, amikor is jönnek a h zarándokok, hogy meg tudja nekik is mutatni elődeikről a felvételeket

akkor van a hires egykori fórabbi jahrzeitje, amire évente eljönnek

pénteken este fel is fedeztem egyiküket, fagyizás közben, már ugyan este felé, sétált el előttem

tétovázva, nézelődve

mitkeres? - szólitottam meg (én balga, magyarul , ők már rág nem beszélnek őseik nyelvén)

megismételte furcsán a kérdésem, mosolygott is hozzá, de nem értve, semmit, tovább baktatott




másnap délben a Gloriusnál láttam egyikőjüket, de mielőtt megkíséreltem volna szóba elegyedni vele, azaz egy doyouspeak english kudarca után, el is tűnt..bent-



a tanár-recepciós velük foglalkozott, csak azt hallottam, hogy azt mondja , valakinek, senkit ne engedjenek a szobájukba

hozzá fordultam, de a másik recepcióshoz küldött, akihez nem volt bizalmam - joggal, a nő pökhendin, felvállról mondta, hogy nem adhatnak semmi infót, én mondtam, csak egy kiállításról lenne szó, amit jó lenne, ha megnéznének

erre azt mondta, már kirakta a faliújságra (hagyjam őket és főleg őt békén)

később megnéztem, semmi nem volt a faliujságon ezzel kapcsolatos

azt mondja nem jutott hozzá

de később se

közben viszont , ebéd közben, telefonáltam a gondoknak, úgyis főleg az általa felügyelt vendégházban vannak elszállásolva

ő viszont idegesen  felvilágosított, hogy nem érdekli őket, P. is volt  ott, letaposták a meghivót, s elharsogta többször is,(nekem a zsidónak a keresztény gondnok,) hogy de hát  SÁBESZ VAN

hát ettől épp megnézhetnének egy kiállítást

de a közönnyel nem lehet felvenni a harcot, se az elszigeteléssel

olyan messze vannak tőlem, mint Jerusalem

pedig én közel hozzájuk

s egy a múltunk

s lám egy kiállitson a fotóink, a 80, évi "események" okán is

a külvilágnak egyként "zsidók" vagyunk, de nekik mi (neológok) talán nem is...(?)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése