2024. június 2., vasárnap

megint Radnóti (és apám) útja...

 Óránként felébredtem, nehogy lekéssem a könyvtárban szokatlan időben - reggel 9kor- tartott programot. A "versvándor" Radnótiról szóló műsorát. 



Mit már láttam , évekkel ezelőtt, Szegeden. *

De most, mivel diákokkal telt meg a terem, kik, illetve tanárjaik kérték a műsort, Radnótit, nem is annyira irodalmi mint inkább didaktikai-pedagógiai jellegű volt. (Legyetek jók  lényeggel)









 
De volt benne némileg számomra (apámra, halálára nézve is) is új elem

A halotti bizonyitványa jegyzőkönyvében egy tanú vallomása szerint  Pancsován látték utoljára






s most elhangzott, hogy Pancsován , környékén már voltak kivégzések, 200 főt! (Megint egy Cservenkát megkérdőjelezú adalék),,, hátha már előbb...

de oly mindegy, mondja lányom...

sajnos mindegy , minden mindegy már


(az előadás után leültem a könyvtár előtt i fotelba... robogva-rohanva jött -a diákok karéjából kiszakadva -a "versvándor" két puszit adott, örült, hogy itt voltam, s majd beszélünk mondta futtéban...

majd...rákérdezek Pancsovára.. (ha még élek - apám már 81 éve nem...)



és tényleg. jól mondta zs, makón is volt a r-val, 4v éve---(töröltem, mint fájó emléket?)

https://aliz-napok.blogspot.com/search?q=Radn%C3%B3ti+versv%C3%A1ndor




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése